طرح یاوران تولید در ساوجبلاغ کلید خورد

رئیس جهاد کشاورزی ساوجبلاغ گفت : طرح یاوران تولید به منظور بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان دو محصول گندم و جو در این شهرستان کلید خورد.

طرح یاوران تولید در ساوجبلاغ کلید خوردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، الماسی، رئیس جهاد کشاورزی ساوجبلاغ گفت : این طرح  به منظور بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان دو محصول گندم و جو در شهرستان ساوجبلاغ است.

الماسی با تاکید براین که شهرستان ساوجبلاغ قطب تولید محصولات باغی، گلخانه ای و سبزی و صیفی استان البرز است و مقام دوم را در کشت و تولید محصولات زارعی (گندم، جو، کلزا) دارد افزود : طرح یاوران تولید، مکمل طرح‌های محققان ارشد، محققان معین و مروجان پهنه بوده که هدف اصلی آن اتصال بالاترین سطح دانش به  اجرا است.

رئیس جهاد کشاورزی ساوجبلاغ گفت : اجرای طرح یاوران تولید، تحول خوبی در مسیر افزایش تولید، ارتقای کمی و کیفی محصولات کشاورزی و بهره وری بیشتر در سطح مزارع است .

الماسی افزود: هدف این است که با تلفیق دانش بومی منطقه و دانش موجود در مراکز پژوهشی موجبات افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی را فراهم سازیم .

او گفت : در این طرح افزایش عملکرد محصولات در واحد سطح با استفاده از ارقام پربازده، مدیریت صحیح عوامل خسارت زا، مدیریت تغذیه، ، توسعه آبیاری تحت‌فشار  پیگیری خواهد شد .

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.