مدیر کل صمت لرستان خبر داد؛

مراکز نوآوری در ۵ شهر معدنی لرستان راه اندازی می‌شود

مدیرکل صمت لرستان گفت: مراکز نوآوری با همکاری موسسه دانش بنیان برکت و اداره صمت در ۵ شهر معدنی لرستان راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، محمدرضا صفی خانی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت  لرستان اظهار داشت: در سال جهش تولید و در راستای تحقق تدابیری رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و همچنین پیگیری اهداف ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حوزه محرومیت زدایی، توانمندسازی اقتصادی و توسعه عدالت اجتماعی، از مناطق محروم استان بازدیدی صورت گرفت و تفاهم نامه‌ای در راستای مشارکت در اجرای طرح‌های صنعتی، معدنی و دانش بنیان با حمایت صمت با هدف ایجاد اشتغال پایدار منعقد شد.

او افزود: براساس این تفاهم نامه موسسه دانش بنیان برکت، توسعه اقتصاد دانش بنیان از طریق حمایت از ۲۰ طرح سرمایه گذاری در کسب و کار‌های نوپا و دانش بنیان را انجام دهد.

مدیر کل صمت لرستان تصریح کرد: همچنین این موسسه در راه اندازی پنج مرکز نوآوری در پنج شهرستان معدنی استان مشارکت کند و سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف و بهره برداری معادن، فرآوری کنسانتره آهن، فولاد و ذوب آهن، فرآوری کنسانتره سرب، روی و مس، کنسانتره قیر طبیعی صورت گیرد.

صفی خانی عنوان کرد: برهمین اساس صمت لرستان برای اجرای ۵۴ طرح این موسسه نیز همکاری لازم را انجام می‌دهد. تلاش می‌شود تا مشارکت و حضور فعال دستگاه‌های اجرایی برای اجرای پروژه‌های اقتصادی و زیربنایی صورت گیرد و ارائه مجوز و تامین فضا برای راه اندزای مرکز نوآوری و همچنین تسهیل گری برای مشارکت در سرمایه گذاری توسط صندوق‌های سرمایه گذاری و رفع موانع اجرایی انجام شود.

او بیان کرد: این برنامه‌ها ظرف مدت سه سال اجرا خواهند شد که با اجرایی شدن این طرح‌ها گامی در جهت توسعه اقتصادی و اشتغال برداشته می‌شود.

منبع:سفیر افلاک

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.