استاندار کردستان:

در بحث حل مشکلات کردستان، با هیچ مدیرکلی تعارف ندارم

مرادنیا گفت: در بحث حل مشکلات کردستان بویژه اقشار زحمتکش، با هیچ مدیرکلی تعارف ندارم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهمن مرادنیا استاندار کردستان در نشست با تشکل‌های صنفی حمل و نقل جاده‌ای و رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر استان، قول داد مسائل و مشکلات مطرح شده را شخصاً پیگیری و در صورت نیاز نتیجه را طی جلسه‌ای مشابه به اطلاع حاضرین برساند.

او افزود: فعالین حوزه حمل و نقل، طیف وسیعی از جامعه هستند که کاری پرزحمت و مسؤلیتی با اهمیت را بر عهده دارند.

یکی از مشکلات مطرح شده در این نشست امکان سوخت گیری ۱۵۰ لیتر گازوئیل در پمپ بنزین‌های کردستان در مقابل ۴۰۰ لیتر در سایر استان‌ها بود که استاندار ضمن قول مساعد نسبت به پیگیری سریع این مشکل، خاطرنشان کرد: نباید به هیچ وجه اجازه دهیم حق کردستان ضایع شود.

مرادنیا در خصوص مشکلات مطرح شده راجع به مرز باشماق، نیز اظهار داشت: مسؤلیت مرز رسمی باشماق به اداره حمل و نقل استان واگذار شده و به شدت پیگیر ساماندهی این مرز هستیم.

او در پاسخ به گله مندی از برخورد ناشایست طرف عراقی با رانندگان ایرانی، گفت: طرف عراقی بعضاً کم لطفی‌هایی می‌کنند که برای ما قابل تصور نیست، اما اگر قرار باشد آن‌ها به رانندگان ما بی حرمتی کنند و شان انسانی آن‌ها را زیر سوال ببرند، ما هم مانند آن‌ها رفتار می‌کنیم.

مرادنیا همچنین نیروی انتظامی و دادستانی را مسؤول برخورد با افراد شرور و باجگیر در مرز باشماق عنوان کرد و از دستگیری تعدادی از این افراد خبر داد.

او مشکلات و گلایه‌های مطرح شده در حوزه کاری صنعت، معدن و تجارت استان و همچنین بیمه تامین اجتماعی را نیازمند حضور مدیران مربوطه دانست و افزود: در بحث حل مشکلات استان، با هیچ مدیرکلی تعارف ندارم.

استاندار در ادامه ضمن یادآوری اینکه کشور در شرایط ویژه و سخت ناشی از تحریم‌ها قرار دارد، افزود: انصافاً علیرغم مشکلات فراوان، در تمام حوزه‌ها بویژه راه و جاده، در استان کار‌های خوبی انجام شده و دولت سعی کرده عقب ماندگی‌های چندین ساله استان را جبران کند.

او همچنین بیان داشت: کردستان ظرفیت‌های فراوانی از جمله آب، زمین و معدن دارد که به اشتباه همیشه از آن به عنوان استان محروم نام برده شده، اما تمام تلاش من ایجاد این باور است که با وحود این همه ظرفیت، کردستان می‌تواند استانی توسعه یافته باشد.

مرادنیا فراهم نمودن زمینه‌های سرمایه گذاری و پای کار بودن مردم برای ایجاد توسعه در استان را نیازمند تلاش همگانی دانست و افزود: ما هم به عنوان دولت تلاش داریم زیرساخت‌های سرمایه گذاری را فراهم کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.