بسیج تحقق بیانیه گام دوم را تسریع می‌کند

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر نقش مهم و تاثیرگذار بسیج در حوزه‌های مختلف گفت: ورود بسیج به موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تحقق این بیانیه را تسریع می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز در دیدار رئیس سازمان بسیج مستضعفین با وی با بیان اینکه لازمه موفقیت در تحقق بخشیدن به بیانیه گام دوم انقلاب، جاری و ساری بودن تفکر بسیجی و جهادی در جامعه است،گفت: اگر بسیج همت کند، بدون تردید گام دوم انقلاب اسلامی بسیار سریعتر از انتظار‌ها قابل تحقق است.

او بسیج را مصداق بارز و کامل تشکل فراگیر و جهادی در ایران و جهان دانست و گفت: جایگاه و پایگاه بسیج نشان می‌دهد که همه مردم خارج از قواره‌های سیاسی و اداری به این نهاد مردمی عشق می‌ورزند و حتی آن‌هایی که به اهمیت بسیج توجه نداشتند نیز امروز به نقش آن اشاره می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: اگر نگاهی اجمالی به مجاهدت‌های بسیج در طی ۴۰ سال اخیر داشته باشیم، می‌بینیم دوست و دشمن بر نقش موثر این نهاد انقلابی صحه می‌گذارند و به واقع بسیج، مدالی است که دشمن از آن در هراس است.

او افزود: بسیج از همان روز‌های اول تشکیل خود همواره در تمامی عرصه‌های اجتماعی، دفاعی، فرهنگی، سلامت و بهداشت در خط مقدم قرار داشته و از اولین‌های حاضر در میدان بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با تمجید از فعالیت گروه‌های جهادی بسیج سازندگی، گفت: ساخت خانه‌های محروم توسط بسیجیان موضوعی کم نظیر است و بسیجیان در این عرصه بسیار پیشتازتر از نهاد‌های دیگر عمل می‌کنند و حضور آن‌ها در مناطق کم برخوردار و محروم، روح تازه‌ای به اهالی این مناطق می‌دمد.

او گفت: اگر عنصر جهادی بودن از بسیج گرفته شود هویت مفهومی بسیج از بین می‌رود.

سردار سلیمانی  رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در این دیدار ضمن ستایش از روحیات مردمی امام جمعه تبریز، گفت: از زمانی که ایشان در تبریز حضور یافته اند، تحولی در منش و روش ائمه جمعه کشور رخ داده است.

سردار سلیمانی افزود: به تعبیر رهبر انقلاب شهر تبریز همانند صحنه‌های انقلاب اسلامی باید در تحقق بیانیه گام دوم نیز پیشتاز باشد که بر همین اساس سازمان بسیج، مبنا را تحقق بیانیه گام دوم گذاشته و هدف نهایی آن تشکیل دولت اسلامی به معنای واقعی کلمه است.

او ظرفیت‌های آذربایجان‌شرقی برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را بسیار بالا توصیف و افزود: انتظار ما از این استان محوری و شهر قهرمان پرور تبریز این است که الگو‌های پیشتاز و تسریع کننده در گام دوم را برای سایر مناطق کشور صادر کند.

سردار سلیمانی افزود: ظرفیت و مزیت‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی آذربایجان‌شرقی برای گفتمان سازی گام دوم انقلاب بسیار وسیع بوده و تاکنون نیز فراوانی فعالیت‌های این استان در راستای گام دوم بیشتر و کیفی‌تر از سایر استان‌ها بوده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار