زارع فومنی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ظریف در انتخابات شرکت نخواهد کرد/ اصولگرایان پیروز رقابت ۱۴۰۰ هستند

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات توضیحاتی درباه راهبرد اصلاحات در انتخابات سال ۱۴۰۰ ارائه کرد.

ظریف در انتخابات شرکت نخواهد کرد/ اصولگرایان پیروز رقابت ۱۴۰۰ هستندمحمد زارع فومنی، دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره راهبرد اصلاح طلبان در انتخابات آینده و حضور محمدجواد ظریف به عنوان کاندیدای احتمالی اصلاح طلبان گفت: آقای ظریف هرگز کاندیدای ریاست جمهوری نخواهد شد، زیرا او همواره در پاسخ به چنین سوالاتی گفته که  به هیچ وجه وارد حوزه ریاست جمهوری نخواهد شد.

او ادامه داد: راهبرد اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری این است که حتما فردی را از درون جبهه اصلاحات برای کاندیداتوری معرفی کنند و یک کاندیدای قرضی نداشته باشند، اما مشکل اینجاست که حزب کارگزاران سازندگی آقای لاریجانی را برای حضور در انتخابات راضی کرده و تا امروز هم جلسات متعددی را برای این موضوع برگزار کرده است؛ موضوعی که برخلاف راهبرد اساسی اصلاحات است.


بیشتر بخوانید


زارع فومنی بیان کرد: اگر آقای لاریجانی پا به میدان رقابت بگذارد قطعا طیف‌هایی نظیر اعتدال و توسعه از او حمایت خواهند کرد، اما طیف‌هایی نظیر اتحاد ملت و سایر احزابی که نزدیک به خاتمی هستند از او حمایت نخواهند کرد.

فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: البته ممکن است افرادی نظیر محمدرضا عارف و اسحاق جهانگیری هم وارد این عرصه شوند، اما با توجه به جلساتی که لاریجانی با اصلاح طلبان داشته احتمالا او برای ورود به این عرصه از سمت اصلاح طلبان و اصولگرایان میانه رو انتخاب خواهد شد.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت: اگرچه اصلاح طلبان این برنامه‌ها را دنبال می‌کنند، اما در نهایت به دلیل میزان مشارکت قطعا اصولگرایان پیروز رقابت خواهند شد و اصلاح طلبان یا بدون کاندیدا وارد این عرصه خواهند شد و یا از افرادی نظیر لاریجانی حمایت خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
شتر در خواب بیند پنبه دانه
Iran (Islamic Republic of)
ازگمى صومعه سرلئى
۲۲:۵۰ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
از كجا معلوم است ؟ شايد باميد خدا ظريف با تكليف شرعى نامزد شود ! صلاحيت ظريف ١٠٠ در صد و نفرات بعدى كمتر از ٥٠ درصد خواهد بود اگر تعصب و لج بازى كنار گذاشته شود.
Iran (Islamic Republic of)
صمد زاده
۱۵:۳۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
و شايد از مقامات خيلى بالا به ظريف تاكيد شود كانديدا بشود. در صحنه فعلى شطرنج ظريف تنها مهره ايست كه ميتواند با يك حركت از خطر مات شدن ما را دور كند و با حركات بعدى مهره ها همه با هم به پيروزى برسيم .
آخرین اخبار