سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد تومانی خیرین مدرسه‌ساز در لرستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: خیرین مدرسه ساز ۶ ماهه نخست امسال ۳۰ میلیارد تومان در راستای احداث و تکمیل فضا‌های آموزشی استان سرمایه‌گذاری کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، امیر غفوری نژاد مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان روز پنجشنبه در دیدار با هیات مدیره پتروشیمی لرستان افزود: همچنین امسال ۱۳۰ قرارداد جدید ساخت مدارس در نقاط مختلف استان منعقد شده است.

غفوری نژاد با اشاره به جذب بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال مالی ۹۸ تصریح کرد: بعد از حادثه سیل فروردین پارسال، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان ۹۳ پروژه را برای مناطق سیل زده در دستور کار قرار داد که از این تعداد ۶۲ مدرسه با مشارکت خیران آماده شد.

او با تشکر از خیرین حقوقی و حقیقی اظهار داشت: از مجموعه پتروشیمی لرستان انتظار می‌رود گام بلندی را جهت ساخت مدارس ایمن و مستحکم بردارد و باعث کمرنگ شدن محرومیت در استان شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان عنوان کرد: سرانه فضای آموزشی استان به ازای هر دانش آموز پنج متر و ۳۳ سانتیمتر است که در مقایسه با سرانه کشوری جایگاه مطلوبی داریم، اما در مقایسه با استاندارد هشت متر و ۳۴ سانتیمتر، فاصله قابل توجهی وجود دارد.

اکنون ۳۶۰ هزار دانش آموز در پنج هزار و ۳۰۰ آموزشگاه لرستان تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.