سرنوشت بازار آهن در پاییز 99 چگونه خواهد بود؟

بازار آهن آلات همچون تمام بازار های داخلی کشور روزهای پر تلاطم قیمتی را تجربه می کند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بازار آهن آلات همچون تمام بازار های داخلی کشور روزهای پر تلاطم قیمتی را تجربه می کند. چنین نوساناتی موجب شده تا پیش بینی قیمت آهن آلات سخت تر از هر زمان دیگری باشد. برای تحلیل و پیش بینی قیمت انواع محصولات آهنی در چنین شرایطی باید تمام جوانب سیاسی و اقتصادی لحظه به لحظه روز را در نظر گرفت.

شاید برای شما هم سوال باشد که سرنوشت بازار آهن در پاییز پیش رو 99 چه خواهد شد؟ با توجه به شرایط امروزی که در داخل کشور حاکم است نمیتوان پاسخ منطقی و یا قطعی به پیش بینی قیمت آهن آلات داد. علت این موضوع ریشه در چندین عامل اساسی از جمله نوسانات ارز، تورم داخلی، میزان تقاضا و عرضه دارد.

همچنین اوضاع قیمت آهن آلات در بازار جهانی با سیر افزایشی همراه بوده است. به گفته منابع خبری این امر سبب شده است که این روند در افزایش قیمت آهن آلات همچون قیمت تیرآهن ، قیمت میلگرد و قیمت ورق مشاهده گردد.

گزارش کوتاه از وضعیت قیمت آهن آلات بازار داخلی

قیمت تیرآهن

در سال های اخیر به خصوص در ساختمان سازی میزان تقاضا خرید تیرآهن به نسبت میلگرد کاهش یافته است و همین امر موجب شده تا سیر صعودی قیمت تیرآهن در مصاف با قیمت میلگرد در جایگاه پایین تری قرار می گیرد. اما آنچه ممکن است موجب پیش بینی افزایش قیمت آهن آلات در پاییز شود عدم عرضه مکفی برخی از محصولات تیرآهن باشد.

 با توجه به گزارش کارشناسان تهران آهن : عدم عرضه کافی سه محصول تیر۲۴و۲۷و۳۰ از برخی کارخانجات های تولید کننده مانند تیر ذوبی و افزایش تقاضا حتما شاهد تداوم التهاب قیمت تیرآهن  (به خصوص قیمت این سه محصول) در پاییز خواهیم بود.

سرنوشت بازار آهن در پاییز 99 چگونه خواهد بود؟

قیمت میلگرد

 قیمت پبشنهادی اکثر تولید کنندگان میلگرد در روزهای پایانی تابستان روند افزایشی داشته است. به گفته کارشناسان تهران آهن : شتاب روند افزایش قیمت میلگرد به دلیل مصرف و کاربرد در صنعت ساختمان سازی نسبت به دیگر محصولات آهنی بسیار بیشتر است. در هفته گذشته، قیمت هر کیلو میلگرد بین 500/11 تا 200/12 به  فروش رسیده است.

محصولات میلگرد در دو سایز 18 و 22 از سبد بیشتر کارخانجات کاهش یافته و به شدت کمبود عرضه در بازار احساس می شود. به علاوه ورود به نیمه دوم سال و طبق معمول کاهش مصرف در نیمه دوم سال شرایط بازار داخلی میلگرد را بغرنج تر خواهد کرد.

اما در بازار خرید و فروش میلگرد حتی عبور از شرایط کرونا، تحریم و عادی شدن صادرات باعث کاهش یا حتی ثبات قیمت میلگرد در هفته های اخیر نشده است و پیش بینی افزایش قیمت میلگرد در پاییز ادامه خواهد داشت. 

 

قیمت ورق آهن

روند تغییرات قیمت ورق آهن به طور مستقیم  بر روی قیمت محصول نبشی و ناودانی تاثیر گذار است. با توجه به آمار و گزارش تهران آهن در هفته پایانی شهریور قیمت ورق گرم در حدود 400 تا 1000 تومان افزایش قیمت داشته است.

بدون شک ایجاد تغییر در نحوه عرضه اسلب در بازار داخلی یکی از راهکارهای موثر در کاهش تب سیر صعودی قیمت ورق است. به عبارتی با الزام عرضه اسلب و ورق در بورس کالا می توان پیش بینی کرد که آهن آلات خصوصا ورق گرم و سرد با ثبات قیمتی بیشتری از پاییز سال جاری در بازار عرضه می شود.

سخن پایانی

تمام کارخانه های تولید کننده آهن آلات بایستی شرایط بازار داخلی را در افق پیش روی خود در نظر گرفته و براساس نیاز بازار اقدام به تولید کنند تا در برخی از محصولات و سایز های کم تقاضا بازار آهن در پاییز دچار اشباع نشود.

شما عزیزان میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق سایت تهران آهن به نشانی اینترنتی

www.tehran-ahan.com  و کانال تلگرام   Tehran_ahan با ما در ارتباط باشید .

 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: نبض بازار ، آهن آلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار