افتتاح ۴۰ خانه هلال در گلستان

همزمان با سراسر کشور ۴۰ خانه هلال در گلستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، فرهاد میقانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در آیین افتتاح متمرکز خانه‌های هلال استان گفت: تحقق شعار داوطلب محوری و بهره‌مندی از مشارکت افتخاری و داوطلبانه همه افراد متقاضی فعالیت در جمعیت هلال‌احمر به منظور ارتقاء فرهنگ داوطلبی از اهداف اصلی تشکیل خانه هلال است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به اینکه افتتاح این خانه‌های هلال و آموزش مردم می‌تواند آمادگی در برخورد با مخاطرات طبیعی و غیر طبیعی را بالا ببرد، افزود: مردم هر منطقه اولین نفراتی هستند که در حوادث طبیعی و غیر طبیعی حاضر می‌شوند و اگر آموزش‌های لازم را فرا گیرند قبل از حضور نیرو‌های عملیاتی در حادثه می‌توانند در صورت نیاز در امر ارزیابی و امدادرسانی نقش آفرینی کنند.

او افزود: آموزش همگانی موجب افزایش آمادگی و تاب آوری جوامع محلی می‌شود.

میقانی گفت: خانه‌های هلال یک هلال احمر کوچک هستند که قادر خواهند بود تمامی خدمات جمعیت هلال احمر را با بهره گیری از توان و مشارکت داوطلبان در منطقه جغرافیایی محدود ارائه کنند.

او ادامه داد: این اقدام به عنوان یکی از اهداف بلندمدت جمعیت هلال احمر موجب تقویت فرهنگ خودامدادی در سطح جامعه خواهد شد.

در حال حاضر ۷۵ خانه هلال در گلستان فعال هستند و در چشم انداز پایان سال ۲۵ خانه هلال دیگر نیز در استان راه اندازی خواهد شد.
انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.