یزدانی:

پسماند میادین میوه و تره بار "خوراک دام" می‌شوند

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از تبدیل پسماند تولید شده در میادین میوه و تره بار به خوراک دام و کود کمپوست خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران، طی بازدید اخیر خود از میدان مرکزی میوه و تره بار و بخش‌های مختلف ساختمان جدید این سازمان اظهار کرد: این ساختمان با نگاه کاملاً اقتصادی ساخته شده است و هدف از احداث آن، تجمیع ساختمان‌های پراکنده سازمان مدیریت میادین در یک ساختمان واحد و جلوگیری از هزینه‌های اضافی است.

وی در ادامه بازدید از کارخانه خوراک دام میدان مرکزی گفت: طرحی را در دست بررسی نهایی داریم که به موجب آن، علاوه بر میدان مرکزی که در حال حاضر پسماند آن بازیافت می‌شود، پسماند ۲۴۵ میدان و بازار میوه و تره بار نیز به این کارخانه و سایر مراکز بازیافت منتقل شده و به خوراک دام و کود کمپوست تبدیل خواهد شد.

یزدانی با بیان اینکه بازگرداندن پسماند میادین میوه و تره بار به چرخه مصرف، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر محیط زیستی مقرون به صرفه بوده و از اهمیت و ضرورت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: تحقق این مهم از کار‌های شاخص مدیریت شهری و گام مهمی در راستای کاستن از حجم دفن پسماند شهر تهران خواهد بود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران، تحقق طرح بازیافت پسماند تولید شده در میادین میوه و تره بار را که مراحل نهایی بررسی‌های کارشناسی خود را می‌گذراند به عنوان اقدام ماندگار و کار شاخص مدیریت شهری در حوزه پسماند نام برد و خاطرنشان کرد: از مشارکت بخش خصوص در اجرای این طرح استفاده خواهد شد.

گفتنی است؛ سید سعید راد مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران نیز در جریان این بازدید، گزارشی از دلایل و مراحل ساخت ساختمان جدید این سازمان و همچنین، اقداماتی که به منظور آغاز به کار مجدد کارخانه خوراک دام میدان مرکزی به عمل آمده است، ارائه کرد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار