هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خرید تضمینی گندم به ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم تا اواخر مهر ادامه دارد، اظهار کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم از گندمکاران کشور خریداری شده است.

وی از پرداخت ۷۸ درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: روند پرداخت مطالبات نسبت به ابتدای فصل برداشت رضایت بخش نیست که امیدواریم مسئولان در این ارتباط تصمیماتی را اتخاذ کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه تولید گندم تا پایان فصل برداشت به ۱۲ میلیون تن خواهد رسید، بیان کرد: تا پایان فصل برداشت پیش بینی می‌شود که خرید تضمینی گندم به ۸.۵ میلیون تن برسد.

رئیس شورای بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه طرح ۲ فوریتی خرید تضمینی به تصویب رسیده است، گفت: اگر این طرح به تایید شورای نگهبان برسد، امیدواری نسبت به اعلام قیمت عادلانه بیشتر است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با انتقاد از افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت سموم و کود شیمیایی افزود: با حذف یارانه نهاده‌های کشاورزی و افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت سموم و کود شیمیایی، هزینه‌های تولید به یکباره بالا رفت.

وی با اشاره به اینکه قیمت ۴ هزار و ۵۰۰ تومانی خرید تضمینی گندم را قبول نداریم، بیان کرد: با حذف یارانه نهاده‌های کشاورزی و افزایش قیمت سموم و کود شیمیایی، نرخ خرید تضمینی گندم باید بالای ۵ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شود.

هاشمی در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم بر تولید تاثیر سوء دارد، انتظار می‌رود که مسئولان هر چه سریع‌تر قیمت منطقی را اعلام کنند تا خودکفایی گندم در معرض خطر قرار نگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۵۳ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
با این وضعیت - گرانی سموم باعث خطر امنیت غذایی و واردات و سود های پشت پرده خواهد شد . قیمت سموم را کاهش دهید
Iran (Islamic Republic of)
زرین
۲۰:۳۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
اگر قیمت خریدتظمینی گندم بااین هزینه سرسام او ازهر سو) بیش از5هزارنباشد باکاهش کشت گندم میکاریم
آخرین اخبار