فساد اقتصادی مقدمه فساد اخلاقی در جامعه است/ تلاش مذبوحانه دشمن برای روی ۴ کلیدواژه امنیت، سلامت، معیشت و وحدت

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی فساد اقتصادی را مقدمه فساد اخلاقی در جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی  در خطبه‌های اول نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته تبریز در ادامه بحث تحقق عدالت اجتماعی با بیان اینکه مبارزه با فساد یکی از اصول اساسی انقلاب اسلامی است اظهار داشت:مبارزه با فقر اولین شرط برای عدالتخواهی و وظیفه همگانی است و مختص قشر خاص نیست.

او  اضافه کرد: برای مقابله با توطئه‌های امنیتی دشمنان باید نیرو‌های اطلاعاتی و نیرو‌های مسلح را به پیشرفته‌ترین تجهیزات و امکانات دفاعی مجهز کنیم.

اوادامه داد: دشمن در تلاش است با سیاسی کردن سلامت، این عرصه به مردم سخت‌تر کند از این رو باید حرکت‌های جهادی در حمایت از کادر بهداشت و درمان تدوام داشته باشد.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: پیشتازی و پرچمداری در رعایت بهداشت توسط مردم مذهبی و انقلابی ترویج داده شود کما اینکه این موضوع را در ماه‌های رمضان و محرم توسط هیات‌های حسینی مشاهده کردیم و بیشترین توجه به رعایت اصول بهداشتی از سوی هیات‌ها شاهد بودیم.

آل هاشم با تاکید بر لزوم حرکت در مسیر و منطق رهبر حکیم انقلاب گفت: باید الگوی مصرف نادرست و مصرف‌های بی رویه و پرهزینه که در بین برخی خانواده‌ها رواج یافته اصلاح شود.

او مقابله با گرانی‌های بی منطق را هم مورد تاکید قرار داد و گفت: دست اندرکاران مسائل اقتصادی مراقب گرانی‌های افسار گسیخته باشند و قرارگاه‌های نهضت احسان و کمک‌های مومنانه را برای دست گیری از نیازمندان و کمک به معیشت مردم سازماندهی کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان با بیان اینکه انتخابات ۱۴۰۰ نخستین انتخابات ریاست جمهوری در گام دوم انقلاب است تصریح کرد: چنانچه در انتخابات مجلس شورای اسلامی با کاهش مشارکت مردم مواجه بودیم، دشمن چشم طمع به این موضوع دارد و برنامه ریزی می‌کند تا مردم در پای صندوق‌های رای حاضر نشوند که راهکار مقابله با این توطئه دشمن وحدت و اتحاد ملی است.

 حجت الاسلام و المسلمین آل هاشمگفت: برای استقرار صلح در منطقه باید با حفظ هوشیاری و آمادگی خود، ضروری است مراقبت دقیق و برنامه ریزی صحیح داشته باشیم.

او  در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای ۸ سال جنگ تحمیلی گفت: دشمن به دنبال غافلگیری از پیروزی انقلاب ۱۹ ماه با شهادت ها، ترور‌ها و انفجار‌ها در صدد از بین برد انقلاب بر آمده بود، اما چون موفق نشد جنگ ۸ ساله را تحمیل کرد.

او  تصرف خاک ایران، تجریه جمهوری اسلامی ایران و تسلط بر نفت منطقه را از اهداف دشمن در این جنگ برشمرد و اضافه کرد: در سایه فداکاری نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، سپاه و بسیج، دشمن به اهداف خود نرسید و یک وجب از خاک هم به دست آن‌ها نیفتاد.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه پیروز جنگ ۸ ساله ملت مقام ایران بود گفت: عزت نتیجه دفاع غیرتمندانه است ، چون در آن زمان در برابر دشمنان ایستادیم و به نتیجه رسیدیم همان گونه که امروز در برابر استکبار ایستاده ایم.
خطیب نماز جمعه تبریز گفت: دشمن می‌خواست ایران اسلامی برای قرن‌ها با حقارت زندگی کند و آنچه امروز هست نباشد، اما خون جوانان فداکار دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام گذاشت.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم تاکید کرد: حفظ آثار جنگ از وظایف نیرو‌های مسلح و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس است از این رو ایجاد موزه‌های جنگ باید در اولویت باشد.
او در ادامه با تاکید بر قدرشناسی از پیشکسوتان جنگ و دفاع مقدس گفت: نباید این عزیزان و خانواده‌های آن‌ها را فراموش کرد، باید دستگاه‌های متولی به مشکلات آن‌ها رسیدگی کنند و به بازماندگان جنگ و خانواده‌های شهدا و ایثارگران توجه ویژه داشته باشند.

او  در بخش دیگری از خطبه‌ها با بیان اینکه رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش از پیچیدگی خاصی برخوردار بود گفت: این رزمایش غرور انگیز، امید بخش و عزت آفرین نشانه صلابت و اقتدار ارتش انقلابی ایران در دفاع از حدود و مرز‌های نظام اسلامی است.

امام جمعه تبریز با تقدیر از فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیرو دریایی ارتش گفت: منطقه جغرافیایی این رزمایش در دریای عمان، سواحل مکران، اقیانوس هند، باب المندب و خلیج عدن بود تا دزدان دریایی و قلدران دریا بدانند امنیت آب‌های این منطقه به دست نیرو‌های ایرانی محقق خواهد و جایی برای دیگران نیست.

آل هاشم با اشاره به اهمیت اقتصادی و تجاری سواحل مکران برای کشورمان گفت: شعار این رزمایش امنیت پایدار در سایه اقتدار دفاعی بود که این موضوع مهم یعنی، نیرو‌های مسلح ایران انقلابی اعم از سپاه، ارتش و بسیج در هرجایی که صیانت از امنیت ایران اقتضا کند وارد عمل خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.