ورود کاروان نظامی لجستیکی ترکیه به سوریه

مرکز تروریست‌های سوریه موسوم به دیدبان حقوق بشر اعلام کرد یک کاروان نظامی لجستیکی ترکیه از گذرگاه مرزی کفر لوسین در ادلب وارد سوریه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز تروریست‌های سوریه موسوم به دیدبان حقوق بشر که مرکز آن در لندن قرار دارد اعلام کرد یک کاروان نظامی ترکیه شامل تجهیزات لجستیک و خودرو‌های زرهی از گذرگاه مرزی کفر لوسین واقع در شمال استان ادلب در شمال غرب سوریه وارد این کشور شده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد این کاروان پس از ورود به خاک سوریه، عازم پست‌های دیدبانی این کشور در منطقه موسوم به کاهش تنش شد. این در حالی است که تعداد خودرو‌های نظامی که ترکیه از زمان آتش‌بس جدید وارد ادلب کرده به بیش از ۶ هزار و ۳۳۰ عدد و هزاران سرباز رسیده است.


بیشتر بخوانید:


خبرگزاری رسمی دولت سوریه (سانا) نیز بامداد امروز (جمعه) گزارش داد در انفجاری تروریستی در شهر بصری در شرق درعا سوریه، یک بمب دست‌ساز در مقابل مجتمع قضایی این شهر منفجر شد که زخمی شدن یک نفر و وارد آمدن خسارت‌های مادی را در پی داشت.

روزنامه العربی الجدید قطر درباره کاروان نظامی ترکیه گزارش داد، این اقدام ترکیه بر خلاف مطالبات روسیه مبنی کاهش حضور نظامی ترکیه در سوریه است.

به گزارش این روزنامه، این نخستین کاروان نظامی ترکیه است که از زمان پیشنهاد مسکو به آنکارا در سه‌شنبه گذشته، وارد ادلب شده است.

این روزنامه به نقل از منابع روس گزارش داد، یک هیأت نظامی روس سه‌شنبه در جریان یک نشست که در وزارت خارجه ترکیه برگزار شد، به این کشور پیشنهاد داد تعداد پست‌های دیدبانی ترکیه در ادلب کاهش یابد، ولی آنکارا این مسئله را نپذیرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار