اهدا بیش از ۷۰۰ جلد کتاب به روستاهای سقز

نماینده کانون‌های فرهنگی مساجد سقز گفت: بیش از ۷۰۰ جلد کتاب از طرف خیرین و دفتر برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کتابخانه روستا‌های سقز اهدا شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سلیمان سپی نماینده کانون‌های فرهنگی مساجد سقز گفت: تعدادی کتاب امروز به کتابخانه انجمن همیاران جوانان روستایی آلتون سفلی با هدف توسعه فرهنگ کتابخوانی و دسترسی ساکنان روستا به منابع علمی و فرهنگی اهدا شد.

او با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۰۰ جلد کتاب از طرف خیرین کتابخانه ساز و دفتر برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد دریافت و به روستا‌های اهدا شده است، افزود: این کتاب‌ها در روستا‌های سرا، اینچکه، چاپان علیا و سلیمان‌کندی، احمدآباد و آلتون سفلی توزیع شده است.

سپی با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان اهالی روستا‌ها علاقمند به کتاب و کتابخوانی هستند، یادآور شد: کتاب‌های توزیع شده بیشتر در زمینه کودکان و نوجوانان بود، اما در بین آن‌ها عناوینی همچون رمان، تاریخی، فلسفی و ادبی نیز وجود داشت.

نماینده کانون‌های فرهنگی مساجد سقز، استقبال از کتاب توسط مردم روستا‌ها و نهاد‌های مردمی را خوب دانست و اضافه کرد: هر روستا، مکانی را برای کتابخانه تعیین کرده اند، مثلا بیشتر روستا‌ها اتاقی در مسجد را به کتابخانه روستا اختصاص داده و مشغول مطالعه هستند.

او این فعالیت‌ها را در راستای ترویج و بستر سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی برشمرد و گفت: عملا ترویج و ایجاد اشتیاق به مطالعه مهمترین راه یادگیری و بینش و نگرش اجتماعی است، نیازمند افرادی دلسوز، فعال و مربیانی با انگیزه و تلاشگر است لذا امیدوارم نهاد‌های مختلف در این زمینه اقاماتی انجام دهند و روستا‌ها را مورد حمایت و توجه قرار دهند.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.