مقام سازمان ملل: فعال کردن تحریم‌های ایران یک ژست تو خالی از سوی آمریکا است

یک مقام سازمان ملل از نبود اجماع در شورای امنیت برای فعال کردن تحریم‌های تعلیق شده ایران خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام سازمان ملل که نخواست نامش فاش شود تلاش‌های آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران را ژست توخالی نامید.

بر این اساس، وی گفت: آمریکا از آنجا که می‌کوشد تحریم‌های ایران را از ۲۰ سپتامبر فعال کند، احتمالاً به زودی با ارسال نامه‌ای به رئیس شورای امنیت، خواستار تشکیل کمیته ناظر بر اجرای تحریم‌های تهران می‌شود.

وی افزود: این درخواست بی تردید رد خواهد شد، زیرا هیچ اجماعی در شورای امنیت برای فعال کردن تمامی تحریم‌های تعلیق شده ایران وجود ندارد.

این مقام سازمان ملل خاطر نشان کرد: اقدام آمریکا یک ژست تو خالی است. آن‌ها تنها می‌توانند با یک فرمان اجرایی سایر کشور‌های جهان را به دلیل نقض تحریم‌های ایران تنبیه کنند. آمریکا خواهد کوشید علاوه بر تحریم تسلیحات متعارف، امکان توقیف محموله‌های قانونی ایران را کسب کند.

وی تاکید کرد: احتمالاً آمریکا کشور‌های دیگر را مجبور به رهیابی و توقیف هواپیماها، نفتکش‌ها و کشتی‌های ایرانی خواهد کرد. این اقدام واشنگتن بی تردید باعث تحریک تهران خواهد شد. آمریکا اعتقادی به چند جانبه گرایی ندارد و می‌کوشد با یک جانبه گرایی به خواسته‌های خود برسد.

ساعاتی قبل سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان که امضا کننده توافق برجام هستند با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کردند: برخلاف ادعا‌های مطرح شده مبنی بر فعال شدن مکانیسم ماشه و بازگشتن تحریم‌های ایران پس از ۲۰ سپتامبر، همچنان تحریم‌های شورای امنیت علیه تهران به حال تعلیق باقی خواهد ماند.

این سه کشور اروپایی در این نامه تاکید کردند: ما بر تعهد خود بر توافق هسته‌ای ایران تاکید داریم و خواستار آنیم که توافق برجام باقی بماند. هر تصمیمی (از سوی آمریکا) برای بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران فاقد اثر قانونی و بی فایده خواهد بود.

این در حالی است که پیش‌تر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده بود تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران از ۲۰ سپتامبر به صورت اتوماتیک باز گردانده خواهد شد.

دیروز نیز یک دیپلمات ارشد شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد: تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های ایران بی فایده است و هیچ تحریمی علیه تهران فعال نخواهد شد.

 این دیپلمات که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری رویترز اعلام کرد: شاهد گسترش تلاش‌های آمریکا برای فعال کردن ساز و کار فعال سازی تحریم‌های شورای امنیت علیه تهران بوده ایم. حقیقت این است که تحریم‌های پیشین ایران همچنان به حالت تعلیق خواهند ماند و توافق برجام ادامه خواهد یافت. اقدام آمریکا در فعال کردن مکانیسم ماشه مانند چکاندن ماشه اسلحه است در حالی که گلوله‌ای از آن خارج نمی‌شود.

منابع خبری اعلام کرده اند «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا قصد دارد یک فرمان اجرایی جدید درباره تحریم‌های تسلیحاتی ایران امضا کند.

سه منبع مطلع گفته‌اند او قصد دارد با این فرمان، تحریم‌هایی را علیه طرف‌هایی که ممنوعیت‌های مربوط به تحریم تسلیحاتی ایران را نقض می‌کنند، اعمال کند.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، همچنین افزودند تا چند روز آینده دستورالعمل اجرایی این فرمان صادر می‌شود و رئیس جمهور اجازه خواهد داشت تا متخلفان را از راه تحریم‌های ثانویه تحریم کرده و از دسترسی به بازار آمریکا محروم کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
همین ژست های توخالی و پوچ ، هفت ساله که کمر ملت رو شکسته . گرونی و گرونی و گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
تحریم امریکا قدرتش از تحریم سازمان ملل قوی تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
نه اینه که ما در داخل مسئولین دروغگو وذزد نداریم خبیث نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
هر ژستی تاثیر گذاشت وقیمت دلار گران شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
چرا ترسید و نامش فاش نکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
معلوم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
چی میگین کلا اصلا میدونین ما خودتحریم هستیم نه تحریم بین المللی همین آقای ترامپ فردا با یه کلمه باعث میشه وضعیت کشور از اینکه هست بدتر هم بشه چون در کشور ما تاثیر روانی و بازی با کلمات بیشترین نقش را داره خواهی دید
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۹:۲۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
هر کشوری در سر تا سر جهان از شما آمریکایهای و صهیونیستهای نژادپرستان جنایتکاران سفاکین خبیث ملعونین فاسدین فاسقین دروغگویات تروریستهای شکنجه گران ظالمین و ستمگر بی عدالت بی حقوق بشر تبعیضگران غارتگران باجگیران دزدان بی شعور اهل جهنم اسفل السافلین پیروی و حمایت کند یعنی به تمامی ملتها و دولتهای انسانهای آزاده اندیشان خردمندان نخبگان لایق و شایسته سر تا سر جهان اعلام کرده که ملت و دولت ما برده حلقه بگوش تووسری خوره و خر بارکش فراعنه برده داران آمریکایی آشغال کله های بی خرد و بی منطق سفاکان شیطان صفتان اهل جهنم اسفل السافلین هستیم که بویی از شرافت و انسانیت و خرد و عدل و عدالت و استقلال و آزادی و جوانمردی و حقوق بشر و آزاده اندیشی عادلانه با انصاف خردمندانه بصیرانه نبرده ایم و واقعا خاک عالم بر سر خر هر کشوری که از دولت ملعون ترامپ پست فطرت آشغال کله عقب افتاده ذهنیهای روانپریش اراذلین اوباش های فراعنه برده داران عصر جدید نوین و صهیونیستهای ملعون غاصب نکبت پیروی کنند خود مردم مملکت آمریکا و یهودیان فلسطینی چش دیدنشون رو ندارند و مداوم بر علیه دولتهای سفاک جنایتکار بی رحم و بی انصاف بی حقوق بشر بی عدالت و تبعیضگر نژادپرست ترامپ و صهیونیستها دارن قیام و انقلاب می کنند از زمین و آسمان داره برشون عذابهای مختلف الهی می بارد که دولتها و ملتهای جهان را آگاه کنند که چقدر این دولتهای آمریکایی ناخلف و غیر انسانی و ضد حقوق بشر و بی عدالت و تبعیضکر و جنایتکار و غارتگر و غاصب و شیطان صفت هستند واقعا بدا به حال احوال کشورهایی که از دولت ترامپ ملعون تروریست جنایتکار و همپیمانان ملعونش حمایت کنند و اونها رو تایید کنند که جایگاهی جز جهنم اسفل السافلین زباله دان تاریخ بشریت ندارند توف و اف و شرم و ننگ و مرگ بر سازشکار های خیانتکارانی که به کل بشریت و به اسلام و مسلمین خیانت می کنند باد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
حکمت
۱۰:۳۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
تکبیر
Iran (Islamic Republic of)
جواب عمار
۱۰:۵۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
برای بردن این همه کلمات و صفات از فرهنگ لغت کمک گرفتی یا خودت حفظی ، چشم در حال تفکر هستم به نظرات شما هستم ولی اگر به نتیجه خلاف نظر شما رسیدم لطفا فحش و توهین و تهمت وطن فروشی و آلبانی نشین نزن ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
خسته نباشید اینقدر نوشتی .تلاشی می کنی برای رفع مشکلات جامعه ،حداقل در حد خودت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار