طیبی:

فاز دوم مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری کرمانشاه دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس جهاددانشگاهی گفت: در صورت تامین اعتبار فاز دوم مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری کرمانشاه، دهه‌ی فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی با اعلام این خبر ‌که فاز اول  مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری کرمانشاه امروز (۲۹ شهریور) باحضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح می‌شود، اظهار کرد: با افتتاح فاز اول مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری کرمانشاه (شامل سوله‌های اول و دوم) بیش از ۱۷ شرکت دانش‌بنیان در زمینه‌های مختلف در این مجتمع مستقر می‌شوند.

او افزود: امروز بازدیدی هم از روند پیشرفت فاز دوم این مجتمع خواهیم داشت که با بهره‌برداری از آن فضای لازم برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه‌ی زیست‌فناوری و گیاهان دارویی فراهم می‌شود. در صورت تامین اعتبار، فاز دوم (سوله‌ی سوم) مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری کرمانشاه، دهه‌ی فجر امسال به بهره‌برداری می رسد.

طیبی تصریح کرد: اگر بودجه مورد نیاز فراهم شود برای احداث سوله چهارم نیز برنامه داریم که اعتبار آن برای این سوله حداقل هفت میلیارد تومان است. اگر استانداری کرمانشاه به تعهدات خود در زمینه این پروژه عمل کند امیدواریم فاز اول آن تا پایان آذرماه یا اوایل دی به بهره‌برداری برسد.

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به تفاهم‌نامه‌هایی که بین جهاددانشگاهی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و استانداری کرمانشاه برای تکمیل این پروژه منعقد شده، عنوان کرد: جهاددانشگاهی و معاونت علمی ریاست جمهوری به تعهدات مالی خود عمل کرده‌اند، اما استانداری کرمانشاه از ۱۵ میلیارد تومانی که قرار بوده تامین کند، عملا سه میلیارد تومان به صورت نقدی پرداخت کرده است. اگر استانداری کرمانشاه برای پرداخت ۱۲ میلیارد تومان مابقی تعهدش، مساعدت لازم را داشته باشد این طرح به زودی به نتیجه خواهد رسید.

او با بیان این‌که فاز اول این پروژه شامل پنج طبقه، لابی، تاسیسات و نمای کلی ساختمان است، افزود: از ابتدا تاکنون برای فاز اول ۵۶ میلیارد تومان هزینه شده است. البته این رقم بدون احتساب زمین چهار هزار مترمربعی به ارزش ۸۰ میلیارد تومان است که جهاد دانشگاهی برای این پروژه اختصاص داده است.

رئیس جهاددانشگاهی درباره‌ی فاز دوم برج فناوری کرمانشاه اظهار کرد: اگر حمایت‌های لازم خصوصا از سوی معاونت علمی و فناوری از این پروژه صورت بگیرد فاز دوم برج فناوری کرمانشاه نیز تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید و اعتبار مورد نیاز برای فاز دوم این طرح را نزدیک به ۱۴ میلیارد تومان است.

هدف گذاری احداث واحد فرآوری قیرطبیعی در کرمانشاه

طیبی گفت: یکی از برنامه‌های ما برای استان کرمانشاه که ذخایر قابل توجهی از قیرطبیعی دارد، فرآوری این محصول و جلوگیری از خام فروشی آن بود.

او ادامه داد: در همین راستان پروژه‌ای تعریف کردیم که با استفاده از دانش بومی و فناورانه بتوانیم قیرطبیعی را به کربن فعال تبدیل کنیم که در بسیاری از صنایع شیمیایی، تولید لوازم خانگی، صنایع دفاعی و ... کاربرد دارد.


بیشتر بخوانید


 طیبی با بیان اینکه در مرحله اول و به صورت پایلوت تولید ۱۰۰ تن در سال کربن فعال به نتیجه رسیده، یادآوری کرد: بنا داریم واحد تولید کربن فعال با ظرفیت دو هزار تن در سال را در کرمانشاه راه‌اندازی کنیم که علاوه بر تامین نیاز‌های کشور می‌تواند بعد صادراتی هم داشته باشد، این مجموعه نیز در صورت تامین مالی تا اوایل سال آینده راه‌اندازی می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.