فرانسه ادعای آمریکا درباره حزب‌الله را رد کرد

وزارت خارجه فرانسه در واکنش به اتهام‌زنی آمریکا به حزب‌الله درباره اقدام این جنبش در ساخت انبار مواد شیمیایی شامل نیترات آمونیوم در اروپا، اعلام کرد مدرکی در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز گزارش داد: وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد هیچ شاهدی دال بر این که بازوی نظامی حزب‌الله لبنان برای ساخت مواد منفجره اقدام به ذخیره مواد شیمیایی در فرانسه کرده باشد، وجود ندارد.

این اظهارات بعد از آن عنوان شد که یک مقام آمریکایی مدعی شد حزب‌الله لبنان از سال ۲۰۱۲ اقدام به برپایی انبار‌هایی در اروپا کرده است.

ناتان سیلز، هماهنگ‌کننده وزارت خارجه آمریکا در امور مقابله با تروریسم، روز پنج‌شنبه این جنبش را متهم کرد اقدام به قاچاق و ساخت انبار مواد شیمیایی شامل نیترات آمونیوم از بلژیک به فرانسه، یونان، ایتالیا، اسپانیا و سوئیس کرده است.

اما انیس فان در مول، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، در پاسخ به این اظهارات گفت: «تا جایی که ما می‌دانیم در حال حاضر هیچ چیز ملموسی برای تایید چنین ادعایی در فرانسه وجود ندارد.»

فرانسه بر خلاف آمریکا معتقد است بازوی انتخابی حزب‌الله لبنان نقش مشروعی در عرصه سیاسی دارد.

فان در مول گفت فعالیت غیرقانونی هر سازمان خارجی در فرانسه را با بالاترین قوت پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
سید ابراهیم میرپورفرد
۲۱:۰۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
به نظر می رسد برخلاف ماجرای ذلت بار برجام که فرانسه نقش پلیس بد را از سوی صهیونیستها به عهده داشت در ماجرای لبنان نقش پلیس خوب را به عهده گرفته است.
آخرین اخبار