استان سمنان سهم ۸۸ میلیارد ریالی از تسهیلات ویژه مناطق محروم دارد

مدیرکل دفتر روستایی و شورا‌های استانداری سمنان گفت: سهم روستا‌های استان از تسهیلات موضوع جزء چهار بند و تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور ۸۸ میلیارد ریال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر روستایی و شورا‌های استانداری سمنان در نشست تعیین سهمیه بانک‌های عامل به منظور پرداخت تسهیلات موضوع جزء ۴ بند و تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: معاونت مناطق محروم و توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری، تسهیلاتی را از محل موضوع جزء ۴ بند و تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور برای پرداخت به روستائیان در نظر گرفته است.

او افزود: پنج بانک کشاورزی، ملی، رفاه، ملت و صادرات برای پرداخت تسهیلات موضوع ۴ جزء بند و تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور تعیین شدند.

صمیمیان ادامه داد: پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات از این محل در کشور در نظر گرفته شده که سهمیه استان سمنان ۸۸ میلیارد ریال است.

مدیرکل دفتر روستایی و شورا‌ها استانداری سمنان گفت: بالاترین ضریب محرومیت در استان با نرخ ۸ در شهرستان شاهرود و متعلق به روستا‌های خارتوران و طرود و پس از آن روستای پُشتکوه در شهرستان مهدیشهر با نرخ ۷ و بقیه مناطق استان نرخ‌های ۵ و ۶ هستند.

او ابراز داشت: شهرستان میامی نیز در استان سمنان به عنوان شهرستان کمتر توسعه یافته انتخاب شده است.

صمیمیان ادامه داد: در استان سمنان بر اساس شاخص محرومیت و با توجه به برنامه‌های توسعه شهرستان کمترتوسعه‌یافته میامی، نسبت به تخصیص و توزیع سهمیه و پرداخت تسهیلات اقدام می‌شود.

مدیرکل دفتر روستایی و شورا‌ها استانداری سمنان بیان کرد: مراحل احراز هویت متقاضیان از طریق مجموعه استانداری سمنان و دفتر روستایی و شورا‌ها استانداری انجام و به بانک‌های عامل معرفی می‌شود و بانک‌ها نیز بر اساس ضوابط داخلی خود نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام می‌کنند.

او تصریح کرد: تسهیلات در قالب قرض الحسنه با نرخ چهار درصد در نظر گرفته شده و نوع بازپرداخت، میزان تسهیلات نیز پس از ابلاغ نهایی دستورالعمل اجرایی، اطلاع رسانی خواهد شد.

بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، از کل جمعیت بیش از ۷۰۰ هزار نفری استان سمنان تعداد ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی با جمعیت ۱۴۱ هزار و ۸۵۸ نفر در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می‌کنند و۹۰ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش شورا‌های اسلامی روستایی و ۸۸ درصد تحت پوشش دهیاری‌ها قراردارند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.