درخواست سناتور‌های آمریکایی از ترامپ برای تحریم کل بخش مالی ایران

شش سناتور جمهوری‌خواه در نامه‌ای به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواستار تحریم کل بخش مالی ایران شدند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رادیو اروپای آزاد، شش سناتور جمهوری‌خواه در نامه‌ای به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از وی خواستند بر اساس فرمان اجرایی صادره اوایل سال جاری میلادی کل بخش مالی جمهوری اسلامی ایران را تحریم کند.

 سناتور تام کاتن از ایالت آرکانزاس، سناتور «مارکو روبیو» از فلوریدا، «جان کورنین» از ایالت تگزاس،  «تد کروز» از ایالت تگزاس،  «ریک اسکات» از فلوریدا و  «تام تیلیس» از ایالت کارولینای شمالی، شش سناتور جمهوری خواهی هستند که نامه درخواست تحریم بخش مالی ایران را امضا کردند.

این سناتور‌ها در این نامه از ترامپ خواسته اند تمام بخش‌های مالی ایران به موجب فرمان اجرایی ۱۳۹۰۲ که اوایل امسال امضا شده تحریم شوند.

این فرمان اجرایی به وزیر خارجه و وزیر خزانه داری آمریکا اختیار اعمال تحریم بر بخش‌های مازاد اقتصاد ایران در هر زمانی را می‌دهد.

قانونگذاران آمریکایی در این نامه خود تلاش‌های دولت ترامپ برای مقابله با ایران را تحسین کردند و از آن‌ها خواستند تا اقدامات بیشتری برای فشار به حکومت ایران و مجبور کردن آن به بازگشت به میز مذاکره بر اساس مفاد مورد نظر آمریکا اعمال کنند.

آن‌ها همچنین در این نامه خصمانه، از ترامپ بابت ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه نیز تقدیر کرده اند.

سناتور‌های امضا کننده نامه تاکید کردند: با وجود این اقدامات، هنوز دست کم ۱۴ بانک ایرانی آزاد بوده و به شبکه پیام رسان مالی سوئیفت برای نقل و انتقالات مالی خارج از تحریم وصل هستند و یک شاهرگ مهم اقتصادی برای رژیم فراهم می‌کنند.

در بخش دیگری از این نامه ادعا شده است: «اگر این ۱۴ بانک باقی مانده نیز هدف تحریم‌های آمریکا قرار بگیرند ، ارتباط ایران به طور کامل از سیستم مالی جهانی قطع خواهد شد ، و توانایی ایران برای تامین مالی نفوذ شرورانه‌اش در منطقه بیشتر محدود خواهد شد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار