شهردار لندن: در میان یکی از شدیدترین بحران‌ها، ماه‌هاست که با نخست وزیر صحبت نکرده‌ام

صادق خان فاش کرد علی‌رغم آنکه انگلیس به دلیل شیوع کرونا با یکی از بزرگ‌ترین بحران‌ها از جنگ جهانی دوم به بعد روبه‌روست او ماه‌هاست که نتوانسته است با نخست وزیر این کشور صحبت کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، صادق خان، شهردار لندن روز گذشته در یک مصاحبه رادیویی فاش کرد با وجود آنکه انگلیس از زمان جنگ جهانی دوم با بزرگ‌ترین بحران اقتصادی و اجتماعی روبرو شده او از دهم ماه مه (بیش از چهار ماه پیش) با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، صحبت نکرده و این تاریخ آخرین باری بوده است که کمیته اضطراری ملی (کبرا) تشکیل جلسه داده است.

صادق خان در ادامه توضیح داد که این مسئله می‌تواند نشان دهد که دولت «دوست ندارد که سیاست‌ها و ایده‌هایش به چالش کشیده شود، یعنی همان اتفاقی که همیشه در جلسات این کمیته که وظیفه آن رسیدگی به بحران‌هایی مانند این است روی می‌دهد.» شهردار لندن در ادامه اضافه کرد ما می‌دانیم که در گذشته و در موارد بحران کبرا تشکیل جلسه داده و موفق به مدیریت اوضاع شده است. او گفت در جلسات کبرا همه چیز به چالش کشیده می‌شود و «تنها نتیجه‌ای که می‌توان گرفت آن است که دولت دوست ندارد به چالش کشیده شود.»

صادق خان در پاسخ به سوال مجری برنامه رادیویی که از او پرسید «یعنی شما از ۱۰ مه هیچ ارتباط شخصی با بوریس جانسون نداشته‌اید» با قاطعیت پاسخ داد «نه، نه.» او در ادامه توضیح داد پایتخت انگلیس دو هفته دیرتر از «باقی کشور‌ها در اعمال محدودیت‌های ویروس کرونا اقدام کرده و این واقعا نگران‌کننده است.» او گفت نگران افزایش سریع گسترش این ویروس در لندن است و اقدامات فوری برای کاهش سرعت گسترش این بیماری ضروری می‌نماید.

این صحبت‌های صادق خان در حالی بیان شد که جانسون اعلام کرده انگلیس شاهد موج دوم بیماری کرونا است و به اعتقاد او این امر اجتناب ناپذیر است. این در حالی روی می‌دهد که او در بهار از اینکه در مراحل ابتدایی کُند عمل کرده و نسبت به بحران بهداشتی که در این کشور به وجود آمده واکنش مناسبی نداشته است به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. گزارش‌ها حاکی از آن است که در دو ماه ابتدایی سال جاری میلادی جانسون در پنج گردهمایی اضطراری کبرا حضور نداشت و سخنگوی نخست وزیری در این باره ادعا کرد او به شدت درگیر مقابله با شیوع بیماری کرونا بوده است.

بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده از سوی دولت انگلیس تاکنون در این کشور ۳۸۵ هزار و ۹۰۰ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از میان آن‌ها ۴۱ هزار و ۷۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار