تظاهرات طرفداران امارات علیه سعودی‌ها در سقطری یمن

طرفداران گروه موسوم به المجلس الانتقالی الجنوبی تحت حمایت امارات در مرکز استان جزیره‌ای سُقُطری در جنوب یمن تجمعی اعتراضی علیه نظامیان سعودی برپا کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، طرفداران گروه موسوم به المجلس الانتقالی الجنوبی در یمن که تحت حمایت امارات است امروز شنبه در شهر حدیبو مرکز استان جزیره‌ای سُقُطری واقع در جنوب این کشور در تجمعی اعتراضی علیه نظامیان سعودی از آن‌ها خواستند به یک کشتی اماراتی که از ۱۶ روز پیش توقیف شده است، اجازه ورود به بندر و خالی‌کردن بار خود را بدهند.

آن‌ها از ائتلاف متجاوز سعودی خواستند، سفارش‌های دولت مستعفی منصور هادی درباره ممانعت از ورود کشتی به بندر سقطری را رد کند.


بیشتر بخوانید:


این در حالی است که پیش از این نیز ساکنان استان جزیره‌ای سقطری یمن علیه تجاوزگری امارات و رژیم صهیونیستی و ایجاد پایگاه نظامی در این جزیره تظاهرات کردند و خواستار برچیده شدن این پایگاه‌ها شدند.

به گفته منابع محلی در تجمع شماری از معترضان طرفدار گروه موسوم به المجلس الانتقالی الجنوبی با نیرو‌های سعودی مستقر در بندر درگیر شدند که به دنبال آن به سرنشینان کشتی اماراتی اجازه خروج از کشتی داده شده، اما بار آن‌ها تا زمانی که ترتیبات معمول برای تخلیه محموله‌های کشتی‌ها انجام نشود، اجازه تخلیه ندارد.

یک مقام دولت مستعفی یمن که خواست نامش فاش نشود، گفته است که این کشتی اماراتی از ۱۶ روز پیش اجازه ورود به بندر سقطری را پیدا نکرده است و اطلاعی از محموله کشتی در دست نیست.

در ساحل جنوبی جزیره سقطری اهالی این شهر با برپایی تجمع‌ها و برنامه‌های مختلف خواهان فیصله یافتن کودتای شورای انتقالی در سقطری هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار