رحمانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دغدغه اصلی دانشگاه الزهرا (س) ارتقای کیفیت آموزش‌های مجازی است

معاون مالی و اداری دانشگاه الزهرا (س) گفت: در حال حاضر دغدغه اصلی ما در دانشگاه بحث افزایش کیفیت آموزش‌های مجازی است.

علی رحمانی، معاون مالی و اداری دانشگاه الزهرا (س) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره تناسب بودجه دانشگاه و حقوق کارکنان اظهار کرد: بودجه دانشگاه الزهرا (س) سالانه افزایش می‌یابد و طبق برنامه ریزی‌هایی که انجام دادیم به این نتیجه دست یافته ایم که باتوجه به افزایش بودجه دانشگاه، تقریبا بخشی از پرداخت‌های حقوق به کارکنان را باید از طریق صرفه جویی در هزینه‌های دیگر تامین کنیم تا به اینصورت مدیریت تمامی هزینه‌ها را در دست داشته باشیم و بتوانیم فعالیت‌های مالی را به نتیجه درستی برسانیم.

او با بیان اینکه امسال برنامه‌ای درخصوص تعمیرات خوابگاه‌های دانشگاه الزهرا (س) نداشته ایم، تاکید کرد: هر سال در تابستان تعمیرات اساسی تمام خوابگاه‌های اصلی را انجام می‌دادیم و خوابگاه‌هایی که به تعمیرات جدی احتیاج نداشتند را به زمان آینده موکول کردیم.

معاون مالی و اداری دانشگاه الزهرا (س) ادامه داد: امسال برنامه ریزی مختصری صورت گرفت تا تعمیرات خوابگاه‌ها با حمایت خیرین و صندوق رفاه انجام شود، اما با توجه به شرایط خاص اقتصادی ترجیح دادیم تا در موقعیت مناسب تری تعمیرات جزئی را انجام دهیم.

رحمانی اضافه کرد: صرفه جویی‌هایی انجام داده ایم تا بودجه‌ای را به بخش‌های دانشجویی اختصاص دهیم. سعی کرده ایم در حوزه آموزش مجازی دانشجویانی را که با مشکل مواجه هستند حمایت کرده و برای آن‌ها با کمک‌های ستاد اجرایی تبلت کنیم.

او گفت: دانشگاه الزهرا (س) طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته در نظر دارد تا به دانشجویان محروم چند لپ تاپ امانت دهد و پایان ترم آن‌ها را تحویل بگیرد.

معاون مالی و اداری دانشگاه الزهرا (س) با اشاره به بودجه دانشگاه برای سرمایه گذاری در مباحث آموزشی اظهار کرد: ۴ سرور به سامانه مجازی دانشگاه الزهرا (س) اضافه کرده ایم و از آنجایی که بحث حضور استادان در دانشگاه مطرح است، حداقل دو روز برای حضور آن‌ها در دانشگاه تاکید داشته ایم و استادانی که به فعالیت‌های آزمایشگاهی مشغول هستند روز‌های بیشتری باید در دانشگاه حاضر شوند.

رحمانی ادامه داد: برنامه ریزی ما این است که در هر دانشکده به ازای هر گروهی که در مقطع تحصیلات تکمیلی وجود دارد فضایی را مجهز به زیرساخت‌های آموزش مجازی کنیم تا استادان و دانشجویان بتوانند از این آموزش‌ها بهره ببرند.

او اضافه کرد: در حوزه تولید محتوی و آموزش‌های مجازی تقریبا سه هفته‌ای می‌شود که آموزش‌هایی را مرتب برای استادان برگزار می‌کنیم و معاونت آموزشی دانشگاه الزهرا (س) متولی این کار است.

معاون مالی و اداری دانشگاه الزهرا (س) تصریح کرد: دغدغه اصلی ما این است که بحث کیفیت آموزش مجازی دانشگاه را به صورت مطلوب ارتقا دهیم و دانشجویان متقاضی که به هر دلیلی به تجهیزات مرتبط با آموزش مجازی نیاز دارند، تسهیلاتی را فراهم کنیم.

رحمانی گفت: ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه الزهرا (س) تحصیل می‌کنند که با آموزش‌های مجازی مشکلی ندارند، اما به فکر چاره برای رفع مشکلات مابقی دانشجویان با حمایت مالی مجمع خیرین و صندوق نیکوکاری دانشگاه الزهرا (س) هستیم.

او با بیان اینکه دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه الزهرا (س) به صورت حضوری آموزش می‌بینند، تاکید کرد: بعضی از گروه‌های دانشگاه الزهرا (س) برای رفت و آمد دانشجویان خوابگاهی با توجه به ویروس کرونا ابراز نگرانی کرده اند، دانشگاه در این خصوص تمهیداتی اندیشیده است و اعضای هیئت علمی در این خصوص بسیار مسئولیت پذیر عمل کرده اند. امیدوارم که امسال هم بتوانیم ترم کرونایی خود را با استاندارد بسیار بالا به پایان برسانیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار