وزیر خارجه عراق: خروج نیرو‌های آمریکایی نتیجه تفاهم بغداد و واشنگتن بود

«فؤاد حسین» با خبر دادن از خروج ۱۵۰۰ نظامی آمریکایی از عراق اعلام کرد این اقدام نتیجه تفاهم‌های بین بغداد و واشنگتن بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث (العربیه)، فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق، در مصاحبه با این شبکه از خروج ۱۵۰۰ نظامی آمریکایی از عراق خبر داد. 

او گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، ۱۵۰۰ سرباز این کشور را از پایگاه‌ها در داخل عراق خارج کرد که این اقدام نتیجه، تفاهم‌ها بین بغداد و واشنگتن صورت گرفت.

وزیر امور خارجه عراق افزود: دولت عراق مصمم به جمع‌آوری سلاح‌های غیرقانونی و برقراری امنیت در کشور است. وجود این سلاح‌ها بر اوضاع امنیتی کشور تاثیر می‌گذارد و تنش ایجاد می‌کند و همچنین بر بازسازی اقتصاد هم اثر می‌گذارد. من وزیر دارایی و معاون نخست وزیر در امور اقتصادی بوده‌ام و تاکید می‌کنم اگر اوضاع امنیتی شکننده باشد، نمی‌توان اقتصاد عراق را بازسازی کرد.

حسین در ادامه افزود: ما به توافقی با طرف آمریکایی درباره چگونگی تعامل با نیرو‌های آمریکایی دست پیدا کردیم. شاهد آن بودیم که رئیس جمهور آمریکا خروج ۱۵۰۰ سرباز از پایگاه‌ها در عراق را اعلام کرد و ۳۵۰۰ سرباز آمریکایی همچنان در عراق هستند. ما همچنین درباره چگونگی تعامل با اوضاع امنیتی و نظامی در آینده و در شرایط فوق‌العاده توافق کردیم. جدول زمانی درباره چگونگی تعامل با نیرو‌های آمریکایی در عراق تعیین شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار