مقاوم سازی سه هزار و ۶۷۰ واحد مسکونی روستایی در سقز

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سقزگفت:از سال ۸۵ تاکنون سه هزار و ۶۷۰ واحد مسکونی روستایی در شهرستان مقاوم سازی شده که نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،جمیل دستواره رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سقز گفت: آمار واحدهای مقاوم سازی شده روستاهای شهرستان سقز به عنوان دومین شهر بزرگ استان کردستان و دارای بیشترین تعداد روستا، نسبت به سایر شهرستان‌ها، نامناسب و کم است.

او با بیان اینکه این شهرستان در نقشه پهنه بندی خطر نسبی زلزله، در منطقه با خطر پذیری زیاد قرار دارد و اغلب واحدهای مسکونی روستاهای تابعه بویژه بخش سرشیو و روستاهای زیر ۳۰ خانوار دارای بافت فرسوده و غیر امن است، از مردم خواست نسبت به دریافت تسهیلات برای بازسازی واحدهای مسکونی خود اقدام کنند.

دستواره با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در ساخت و سازهای روستایی اضافه کرد: سقف اعتبارات مقاوم سازی واحد های مسکن روستایی از ۴۰۰ میلیون ریال به ۵۰۰ میلیون ریال با سود ۵ درصد و بازپرداخت ۱۲ ساله افزایش یافته است.

او به فعالیت این اداره در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: از سال ۸۵ تاکنون سه هزار و ۶۷۰ واحد مسکونی روستایی در شهرستان مقاوم سازی شده که نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین است ضمن اینکه ۴۵۰ واحد مسکونی شهرهای سقز و صاحب نیز مقاوم سازی شده و ۵۳۰ قطعه زمین نیز به افراد فاقد مسکن واگذار شده است.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.