تعداد بیماران مبتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی رو به افزایش است

 استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به شروع موج سوم ویروس کرونا در کشور براساس اعلام ستاد ملی کرونا گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا و بستری در بیمارستان‌های استان رو به افزایش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی در  جلسه شورای  گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان  با اشاره به اینکه هم اکنون کل کشور در زمینه کرونا در حالت قرمز قرار گرفته است، گفت: آذربایجان شرقی نیز مستثنی از کشور نبوده و روند ابتلای افراد به این بیماری در حال افزایش است.

او  با بیان اینکه تا ۲ هفته قبل این استان در هر دو شاخص تعداد مبتلایان و تعداد بستری در بیمارستان‌ها با کاهش مواجه بود، گفت: در آن زمان تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها از ۸۸۰ نفر به ۷۲۰ نفر و تعداد فوتی‌ها در پیک دوم شیوع کرونا از ۱۶ نفر به چهار نفر در روز کاهش یافته بود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در زمان کنونی تعداد فوتی‌های روزانه در استان به ۱۳ تا ۱۶ نفر رسیده و تعداد بستری‌ها به بیش از ۸۵۰ نفر رسیده که این وضعیت نگران کننده است.

پورمحمدی، با بیان اینکه نگرانی تنها از بابت امکانات مداوا و بستری شدن در بیمارستان‌ها نیست،گفت: هم اکنون در سطح استان از ۲۵ درصد امکانات استفاده نمی‌شود و از این نظر نگرانی وجود ندارد، ولی جان تک تک افراد جامعه برای ما مهم است و باید در این زمینه چاره اندیشی کرد.

او گفت: با گذشت حدود هشت ماه از شیوع کرونا هنوز سیستم درمان عاجز از ارائه دارو و تجهیز امکانات مداوا و واکسیناسیون مناسب بوده بنابراین راه حل در کنترل این بیماری رعایت اصول و ضوابط بهداشتی است.

استاندار آذربایجان شرقی از مدیران دستگاه‌های دولتی و بنگاه‌های اقتصادی خواست در خصوص رعایت موارد و ضوابط بهداشتی بیش از بیش دقت کرده و همه با هم برای کنترل این بیماری تلاش کنند.

پورمحمدی افزود: هم اکنون علاوه بر تولید زیاد ماسک با کیفیت بهتر در سطح استان، تجهیزات مورد نیاز و دستگاه تولید ماسک نیز تولید می‌شود و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.