مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: با اجرای طرح‌های تغذیه مصنوعی از ۳۰۰ میلیون متر مکعب اضافه برداشت منابع آب زیر زمینی در استان همدان جلوگیری کردیم.

پیشگیری از اضافه برداشت بیش از ۳۰۰ میلیون متر مکعبی آب در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،منصور ستوده در مراسم افتتاح سد (نعمت آباد) اسد آباد با بیان اینکه آب سرمایه مشترک انسان‌ها و از اساسی‌ترین حقوق بشر است که باید رعایت حق آبه ، به طور عادلانه در اختیار همگان قرار گیرد و به نسل‌های بعدی سپرده شود گفت: تامین حداقل نیاز  آبی تمامی احاد کشور و همچنین اطمینان از اینکه همه مردم در تمام اوقات دسترسی اقتصادی و فیزیکی به حداقل پایه آب را داشته باشد از وظایف ذاتی دولت‌ها است.
او با اشاره به راه اندازی پویش هر هفته( الف – ب – ایران )گفت: اقدامات بسیار خوبی طی سال‌های اخیر در حوزه آب صورت گرفته است.
ستوده با اشاره به  برداشت بی رویه آب از ذخایر زیر زمینی در استان طی سال‌های گذشته افزود: با اجرای طرح‌های تغذیه مصنوعی از برداشت بیش از ۳۰۰ میلیون متر مکعب اضافه برداشت منابع آب زیر زمنی جلوگیری شده است .

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از اجرای طرح موفقیت آمیز انتقال آب از تصفیه خانه همدان به نیروگاه برق شهید مفتح اشاره کرد و گفت: با اختصاص پساب به نیروگاه شهید مفتح وپلمب ۲۰ حلقه چاه مورد استفاده این نیروگاه به تجربه‌ای موفق در استفاده از پساب در صنعت به جای منابع آب زیر زمینی دست یافتیم.

ستوده بیان کرد: با مدیریت مخازن سد‌ها ولایروبی وساماندهی رودخانه‌ها  توانستیم حجم بالای بارندگی در روز‌های نخست سال ۹۸ را کنترل و مانع از وقوع سیلاب و ایجاد خسارت‌های قطعی و احتمالی شویم . 
انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.