تدارک ۳۰۰ هزار دقیقه‌ای برنامه در رسانه ملی برای هفته دفاع مقدس

محمدمهدی رحمتی دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس سازمان صداوسیما برای هفته دفاع مقدس رسانه ملی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی رحمتی دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس سازمان صداوسیما در نشست تشریح برنامه‌های رسانه ملی برای هفته دفاع مقدس گفت: رسانه ملی جزو اولین دستگاه‌هایی بود که به دستور رئیس رسانه ملی فعالیت خودش را در حوزه دفاع مقدس شروع کرد.

وی ادامه داد: تقریبا ۳۰۰ هزار دقیقه تولید برنامه در حوزه‌های مختلف یک رکورد در فعالیت‌های رسانه‌ای سازمان است که این اتفاق به دلیل اهمیت موضوع دفاع مقدس در سطح سازمان است. همچنین این عملکرد منبع غنی دفاع مقدس را نشان می‌دهد که می‌توانیم از این ظرفیت بهره برداری کنیم.

وی افزود: در بیشتر قالب‌های رسانه‌ای از جمله فیلم و سریال، برنامه‌های تلویزیونی، مستند رادیو و تلویزیونی، تولید خبر، موسیقی فعالیت‌هایی خواهیم داشت. استان‌ها نیز به صورت مجزا برنامه‌های ویژه دارند.

رحمتی اظهار کرد: نیمه دوم اسفند ماه ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس سازمان صداوسیما تشکیل شد و ویژه برنامه‌های ایام بزرگداشت دفاع مقدس در صداسیما از سوم خرداد ماه آغاز شده و تا پایان اسفند ادامه دارد. ۷ رویکرد اصلی داریم اولین موضوع به دنبال معرفی درست دفاع مقدس به عنوان بخش ارزشمند شامل ابعاد نظامی، فرهنگی و سیاسی هستیم و به شاخص‌های سطح زندگی رزمندگان دفاع مقدس به عنوان الگو‌های موفق توجه کرده‌ایم.

وی افزود: یکی از اهداف ما معرفی دفاع مقدس به معنی اتحاد مردم و نیرو‌های مسلح است و رویکرد پرهیز از نگاه کلیشه‌ای به دشمن و پرهیز از معرفی قالبی دفاع مقدس را در نظر گرفته ایم. معاونت سیما در ایام دفاع مقدس سریال‌های «ایلدا» و «منطقه پرواز ممنوع» را از شبکه‌های یک و دو پخش خواهد کرد. جشنواره فیلم‌های تلویزیونی بیش از ۳۰ اثر در هفته دفاع مقدس در نظر گرفته است.

دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس سازمان صداوسیما اظهار کرد: در شبکه یک ویژه برنامه‌های تلویزیونی با نام «رزمنده» و «مهمات» را داریم و برنامه‌های «از آسمان»، «چله اقتدار»، «شب‌های پرستاره»، «حماسه ماندگار»، «چهل ستون»، «مصباح»، «روپوش خاکی» و «طلوع امید» به ترتیب از شبکه‌های دو، سه، پنج، قرآن، شبکه سلامت و شبکه امید پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: معاونت امور استان پرشمارترین حجم برنامه‌ها را شامل می‌شود. ۳۱۲ نمایش رادیویی، ۲۹۱ مستند و ۷۴ مسابقه رادیویی تدارک دیده است. ویژه برنامه «پلاک ۴۰» از تمام شبکه‌های رادیویی استان‌ها هر روز پخش می‌شود. مشاعره دفاع مقدس با مشارکت سه استان در شبکه‌ها پخش خواهد شد. شبکه شما ویژه برنامه شبانگاهی را برای ایام دفاع مقدس در نظر گرفته است. همچنین در هفته دفاع مقدس ۱۷ قطعه موسیقی با مشارکت معاونت امور استان‌ها و مراکز مختلف تولید شده است.

دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس رسانه ملی توضیح داد: در حوزه معاونت سیاسی رسانه ملی سه هزار و ۹۲۴، در شش هزار و ۵۳۴ دقیقه در قالب‌های مختلف تدارک دیده شده است. در قالب خبر‌های مکتوب، گزارش، مستند، عکس و تیزر شامل می‌شود. همچنین معاونت برون مرزی هزار و ۵۰۷ برنامه در قالب ۸ هزار و ۸۸۸ دقیقه برنامه تدارک دیده است. البته شبکه‌های پرس تی وی، العالم و الکوثر و اداره کل منطقه معاونت برون مرزی فعال هستند.

وی افزود: در مرکز بسیج رسانه ملی در طی سال ۳۲۸ عنوان برنامه در قالب نه هزار و ۱۱۹ دقیقه داریم که ۲۴ برنامه آن در هفته دفاع مقدس پخش می‌شود.

رحتمی اظهار کرد: موشن گرافیک بسیج، ۷ مجموعه سریالی موشن، در حوزه کار‌های نمایشی دو کار ویژه درباره تیزر سینمایی «پوتین قرمز‌ها»  و تله فیلم «اینجا خانه من» را در هفته دفاع مقدس آماده کرده است. همچنین در حوزه فضای مجازی هر هفته زندگی سه شهید به سبک نقاشی دیجیتال معرفی می‌کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: دفاع مقدس ، رسانه ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.