هاشمی در جمع خبرنگاران؛

بسته محرکه اقتصادی شهرداری دیگر کارکرد ندارد

رئیس شورای شهر تهران گفت :با توجه به تغییر شرایط، تا حدودی بسته محرکه اقتصادی شهرداری اثر خودش را از دست داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه دویست و سی هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد: طی ۳ سال اخیر اعضای شورای شهر تهران نزدیک به ۷۰۰ تذکر به شهردار تهران دادند که تاکنون به ۱۰۰ تذکر پاسخی داده نشده است. در صحن امروز شورای شهر، یک فوریت طرح الحاق عنوان عوارض افزایش ارزش قانونی ناشی از اجرای طرح‌های توسعه شهری مربوط به ساماندهی و توسعه تأسیسات گردشگری در شهرداری تهران نیز مورد بحث گذاشته شد. همچنین بحث اِلمان‌های شهری مطرح شد و براساس این دستورجلسه، همه اِلمان‌های شهری از جمله درختان مجهز به Q.RCODE یا رمزینه پاسخ سریع می‌شوند.

هاشمی با اشاره به هشدار‌های خزانه دار شورای شهر مبنی بر پرداخت حقوق کارکنان شهرداری، یادآور شد: منظور خزانه‌دار شورا این بوده است که قانون بودجه توسط شهرداری فعال شود. باید درآمدی که در قانون دیده‌ایم، توسط شهرداری به دست آید و اگر کمکی لازم است، به صورت لایحه آن را برای ما ارسال کنند. شهرداری باید قانون بودجه را اجرایی کند که ۳۰ تا ۳۵ درصد از این بودجه به صورت غیرنقد در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به استخدام نیرو در شهرداری تهران، بیان کرد: براساس برنامه سوم شهرداری، همچنین قانون برنامه بودجه، ۶ درصد از نیرو‌های شهرداری باید سالانه کاهش یابد، از طرفی امکان جذب نیروی جدید نیز وجود دارد که برآیند ورود و خروج نیرو‌ها باید کاهش سالانه ۴ درصدی نیرو‌ها باشد. از زمان آغاز شورای پنجم، تعداد نیرو‌های شهرداری ۷۰ هزار نفر بود که اکنون به کمتر از ۶۲ هزار نفر رسیده و شهرداری در این زمینه رویکرد مناسبی داشته است.

رئیس شورای شهر تهران درباره کارکرد بسته محرکه اقتصادی شهرداری، خاطر نشان کرد: با توجه به تغییر شرایط، تا حدودی این بسته اثر خودش را از دست داده است و مقرر شده مجدد این موضوع مورد ارزیابی قرار گیرد و در صحن شورا مطرح شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار