درخشش مددجویان کمیته امداد خوزستان در جشنواره باران وحی

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان از درخشش مددجویان کمیته امداد استان در جشنواره باران وحی که به صورت مجازی برگزار شد، خبر داد.

ناصر اسکندری معاونت فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: جشنواره باران وحی ویژه مددجویان در ۴ بخش آوایی، معارفی، ادبی و هنری و در ۳ رده سنی زیر ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال و ۲ بخش خواهران و برادران از اسفند ماه ۹۸ آغاز شد.

او با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به صورت کلیپ و از طریق فضای مجازی تا پایان تیر ماه ۹۹ امسال تعیین شده بود، افزود: در مجموع ۳۶۰ کلیپ در بخش‌های مختلف با تلاش مددجوبان کمیته امداد استان تهیه و به جشنواره ارسال شد.

اسکندری هدف از برگزاری جشنواره باران وحی را فراهم کردن زمینه ارتباط گروه‌های مختلف مددجویان با قرآن، ارتقای عزت نفس، امید، شادکامی در پرتو انس و همنشینی با قرآن، جاری شدن مفاهیم متعالی آن در بستر زندگی افراد و شناسایی استعداد‌های گوناگون قرآنی، ادبی، هنری و فراهم نمودن زمینه ارتقای آنان و معرفی به جامعه عنوان کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا، همه مراحل جشنواره به صورت مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شده است، اظهار داشت: به منظور رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شرکت کنندگان در این دوره از جشنواره آثار خود را در قالب کلیپ تهیه و به معاونت فرهنگی استان ارسال کردند معاونت فرهنگی استان نیز پس از تجمیع همه آثار از طریق فضازی مجازی به دبیرخانه جشنواره در مرکز ارسال نمودند.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با بیان اینکه از بین این آثار تعداد ۲۰ اثر در بخش آوایی از شرکت کنندگان به مرحله کشوری راه یافتند، ادامه داد: در بخش خواهران در مجموع ۵ نفر شامل؛ ۴ نفر در بخش ترتیل و یک نفر در بخش حفظ ۲۰ جز قرآن کریم موفق به راهیابی به مرحله کشوری شدند، همچنین در بخش برادران نیز در مجموع ۱۵ نفر شامل؛ ۳ نفر در بخش ترتیل، ۴ نفر در بخش تحقیق (صوت) و ۸ نفر در بخش اذان مجوز ورود به مرحله کشوری را کسب کردند.

او با اشاره به اینکه مرحله کشوری بخش آوایی از ۲۵ لغایت ۳۱ شهریور به صورت ویدئو کنفرانس در حال برگزاری است و نتایج آن پس از پایان رقابت‌های اعلام می‌شود، بیان کرد: بخش ترتیل، تحقیق و اذان به میزبانی استان تهران و بخش حفظ به میزبانی استان اصفهان برگزار شد، ضمن اینکه سایر بخش‌های جشنواره شامل؛ معارف، ادبی و هنری در حال داوری از سوی دبیرخانه جشنواره است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.