روحانی در جلسه هیئت دولت:

ایران زیر بار قلدری آمریکا نمی‌رود/ بی‌اعتنایی شورای امنیت به آمریکا بهترین شیوه بود

رئیس جمهور گفت: اگر آمریکا بخواهد از قلدری خود استفاده کند و در مقام عمل اقدامی انجام دهد، با پاسخ قاطع ما مواجه خواهد شد.

به گزارش حوزه دولت  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: به همان صورت که روز‌های قبل پیش‌بینی می‌کردیم امروز سی‌ام شهریور سال ۱۳۹۹ به عنوان یک روز به یادماندنی در تاریخ دیپلماسی کشور ما خواهد بود. آمریکا به عنوان یک کشور زورگو در سطح جهان، از حدود ۲ سال و نیم پیش تلاش سرسختانه‌ای را برای تحمیل مجدد تحریم‌های شورای امنیت علیه ملت ایران آغاز کرد و مخصوصاً روندی که در ماه‌های اخیر و در یک ماهه گذشته دنبال می‌کرد، امروز به نقطه شکست حتمی خودش رسید.

وی افزود: آمریکایی‌ها در طول این ۲.۵ سال تلاش کردند که یکبار دیگر یک ائتلاف از جامعه جهانی را به اصطلاح خودشان علیه جمهوری اسلامی ایران به وجود بیاورند و از روزی که از توافق هسته‌ای و برجام خارج شدند، فکر می‌کردند در زمان کوتاهی می‌توانند اتحادیه اروپا را هم به سمت خودشان بکشانند و حتی فکر می‌کردند با تحریکاتی که انجام می‌دهند جمهوری اسلامی ایران اقداماتی را انجام خواهد داد که آن‌ها بتوانند بهانه لازم را برای بازگشت قطعنامه‌های شورای امنیت پیدا کنند، خوشبختانه آمریکا در تمام مراحل در طول این مدت با شکست و پاسخ منفی جامعه جهانی حتی متحدان سنتی خودش مواجه شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: آمریکا نه توانست ائتلافی را علیه ما بوجود بیاورد و نه تلاشی که در طول یک ماه گذشته انجام داد تا جلوی لغو محدودیت‌های تسلیحاتی ایران بایستد و نگذارد در یک ماه آینده تحریم تسلیحاتی ایران لغو شود، به نتیجه رسید و در این زمینه هم دچار شکست شد.

فشار حداکثری آمریکا علیه ملت ایران به انزوای حداکثری آمریکا تبدیل شده است

روحانی تصریح کرد: در واقع امروز می‌توانیم بگوییم فشار حداکثری آمریکا علیه ملت ایران در بخش سیاسی و در بخش حقوقی به انزوای حداکثری آمریکا تبدیل شده است و امروز در جهان دیپلماسی همه شاهدند که در یک ماه گذشته آمریکا ۳ بار پیاپی در شورای امنیت سازمان ملل یعنی همانجایی که آمریکایی‌ها همیشه فکر می‌کردند که شورای امنیت نقطه قوت آنهاست، دچار شکست شد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها به دلایل مختلف تاریخی و به دلایل اینکه دوستان سنتی را داشتند همیشه فکر می‌کردند لااقل در شورای امنیت سازمان ملل شکست نمی‌خورند. در مجمع عمومی شکست زیاد خوردند، ولی در شورای امنیت فکر می‌کردند دچار شکست نمی‌شوند، اما ما شاهد این بودیم که در شورای امنیت ۱۳ عضو از ۱۵ عضو این شورا در برابر آمریکا ایستادند، از برجام حمایت کردند و نظر آمریکا را نپذیرفتند و قبول نکردند، البته کاری که اخیراً آمریکا از یک ماه پیش در زمینه استفاده از ماشه شروع کرده بود یک حرف نامعقولی بود که برای هیچ‌کس در دنیا قابل پذیرش نبود.

رئیس جمهور اظهار کرد: برای کسی که از یک جمعی به طور رسمی خارج شده و گفته من در این جمع نیستم و دو مرتبه بگوید که من می‌خواهم از حقوق عضویت در این جمع استفاده کنم کسی که عضویت در آن جمع را به عنوان یک حادثه تاریخی بسیار بد علیه دولت قبلی سخن گفته، می‌خواهد برگردد در این جمع و از حقوق آن جمع استفاده کند مثل آدمی است که از تابعیت یک کشور صریحاً خارج شده و بیرون رفته و در یک روز بخواهد برگردد و از حقوق تابعیت آن کشور استفاده کند؛ بنابراین کاملاً روشن بود که آمریکا در این زمینه دچار شکست حتمی می‌شود. اما در عین حال شیوه‌ای که شورای امنیت اتخاذ کرد، یعنی شیوه بی‌اعتنایی به تقاضای آمریکا یک شیوه بسیار ارزشمندی بود، شیوه بی‌اعتنایی به نامه آمریکا و اینکه شورای امنیت برای درخواست آمریکا هیچ جلسه‌ای تشکیل نداد.

وی افزود: این بهترین شیوه‌ای بود که شورای امنیت سازمان ملل در برابر آمریکا برخورد کرد و ما همواره گفته ایم که در برابر ملت ایران یک راه بیشتر وجود ندارد و آن احترام به حقوق ملت ایران و با زبان تکریم با ملت ایران سخن گفتن است و هر کس بخواهد با قلدری با مردم ایران مواجه شود، پایان آن راه قطعاً شکست خواهد بود و پاسخی نخواهد گرفت.

رئیس جمهور تاکید کرد: به عنوان رئیس جمهور ایران اعلام کنم که اگر آمریکا بخواهد از قلدری خودش استفاده کند و حرف نادرستی که می‌گوید من توانستم قطعنامه‌ها را برگردانم که هیچ‌کس هم این را قبول ندارد، در مقام عمل بخواهد اقدامی انجام دهد حتماً با پاسخ قاطع ما مواجه می‌شود و کاملاً روشن است که ایران زیر بار قلدری آمریکا در هیچ مقطعی نرفته و در این مقطع هم در برابر قلدری آمریکا ایستادگی خواهد کرد؛ وقتی آمریکا یک درخواست غیرحقوقی و ناصحیحی مطرح کرده است و آن درخواست را اکثریت قاطع و قریب به اتفاق شورای امنیت رد و ایستادگی کرده است، دیگر از این به بعد حرف زدن آمریکا جز یاغی‌گری معنای دیگری نخواهد داشت و کسی زیر بار این حرف نخواهد رفت و عواقب اینگونه حرف‌ها و اینگونه موضع‌گیری‌ها به خود آمریکا برمی‌گردد.

روحانی اضافه کرد: از اعضای شورای امنیت که در برابر درخواست غیرقانونی و غیرمنطقی آمریکا در این یک ماه و در ماه اوت و سپتامبر ایستادگی کردند، تشکر کنم. از اندونزی به عنوان رئیس قبلی شورای امنیت قبلی و نیجر به عنوان رئیس فعلی شورای امنیت بخاطر ایستادگی‌شان در برابر حرکت‌های غیرقانونی آمریکا تشکر و قدردانی کنم و همچنین از روسیه و چین به عنوان کشور‌های دوست که با استحکام و قدرت در برابر بی‌منطقی آمریکا هم در مقاطع قبلی و هم در این مقطع ایستادگی کردند، تشکر کنم و همچنین باید از سایر اعضای شورای امنیت، کشور‌های اروپایی، سایر کشور‌ها و همه ۱۲ تا ۱۳ کشوری که از ایران حمایت کردند و در برابر آمریکا ایستادگی کردند، قدردانی کنم.

هر زمان ۱+۴ به تعهدات برجامی بازگردند ایران به تعهدات برجامی خود برمی گردد

رئیس جمهور تاکید کرد: یک بار دیگر به ۱+۴ اعلام کنم که ما در صورتی که ۵ کشوری که امروز در توافق هسته‌ای باقی ماندند، به همه توافق و اصولی که در این توافق متعهد شدیم، عمل کنند ما هم به طور کامل به تعهد خودمان برمی‌گردیم و اینکه ما تعهدات برجامی را کاهش دادیم و کنار گذاشتیم به دلیل این بود که یکسال صبر کردیم و ۱+۴ پاسخ مثبت به ما در زمینه اقتصادی نداد گرچه از لحاظ حقوقی و از لحاظ سیاسی همواره مواضع خوبی را اتخاذ کردند، اما چون در زمینه اقتصادی نتوانستند یا نخواستند به طور کامل عمل کنند، ما هم از تعهدات برجامی خودمان کنار رفتیم، اما هر زمانی که ۵ کشور آمادگی داشته باشند و به همه تعهدات برجامی خودشان برگردند، ما هم دو مرتبه به تعهدات برجامی خودمان برمی‌گردیم.

روحانی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره به تعهدات بین‌المللی خودش عمل کرده، اما هیچ زمانی حاضر نبوده است در یک توافقی که توازن آن بهم می‌خورد، بار آن توافق را یک جانبه برعهده بگیرد و در عین حال همه موفقیت‌هایی که تا امروز در این ۲ سال و نیم ما داشتیم، مرهون ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران است و آن‌ها فکر می‌کردند با فشار، مردم در برابر زورگویی‌های آن‌ها تسلیم می‌شوند و موفقیت‌هایی که علیرغم فشاری که بر روی مردم و زندگی مردم بود، به دست آوردیم حاصل ایستادگی و مقاومت مردم بود.

وی تاکید کرد: امروز هم موفقیتی که ما از لحاظ دیپلماسی به دست آوردیم و دیپلمات‌های ما توانستند در صحنه بین‌المللی این موفقیت ارزشمند را کسب کنند، در سایه مقاومت ملت و در سایه هدایت مقام معظم رهبری بوده و تا زمانی که این هدایت و این حمایت مردمی است ما می‌توانیم به خوبی در برابر سخنان و اقدامات غیرمنطقی آمریکا ایستادگی کنیم و بی‌تردید پیروزی نهایی از آن ملتی است که با استواری برای حقوق خودش ایستادگی کرده و ایستادگی خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
y
۰۸:۳۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
یک حساب سرانگشتی بکنید ببینید ضرباتی که از داخل خوردیم مثل اختلاس و بی مدیریتی و... بیشتر بوده یا تحریمها ؟؟؟؟
Germany
پژمان
۰۳:۴۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
تمام بارهای سنگین روی دوش ملت هسته . . همه قیمتها بیش از سه برابر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
رئیس جمهور محترم نظم در بی نظمیه کافیه چند تا موشک بندازید رو سر این کشورهای عربی مرفه بی درد اونوقت میبینی چجوری ورق بر میگرده فقط بلدید فشار بیارید به مردم بدبخت یک کلام کاری کنید این جنگ اقتصادی سرایت کنه به کل منطقه جنگ طلب نیستیم اما دیگی که واسه ما نجوشه توش سر سگ گربه موش بجوشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
آقای روحانی، تورابه خدا، دست از افزایش حقوق ها بردار!!! مردم دیگه توان پرداخت، گرانیهای بعدی راندارند!! ؟؟ ازکجا بودجه جور می کنید برای حقوق ها، غیرازاینه که ازجیب مردم برمی دارید وطلا وسکه وارز راگرانتر می کنید!؟!؟ ماحقوق زیاد نمی خواهیم، درعوض قیمتهاراکنترل کرده وحبابها رابشکنید!؟؟ آیا این راه آسانتر وحلالتر نیست!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
اینم می گفت
۲۳:۳۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
برجام نقطه مثبت نداشت بیرون رفتن آمریکا از برجام نقطه مثبت بود اشتباه تفسیر نکنین و درضمن دلخوشی هم برای مردم موجب غفلت مسؤلین از جهاد و تلاش میشه و بدتر از امروز میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
دست از جیب ملت بردارید برا جبران کسری بودجه دارید بورس را دستکاری میکنید تو شرایط ابر تورمی اصلا منطقی نیست شاخص بورس پایین بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
جناب رئیس جمهور برای مردم چکار کردی؟گرانی.تبعیض.بیکاری و ....خسته نباشی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
اصلا مزیت دشمن داشتن اینه که با اسمش ذهنارو مشغول کنی و کار خودتو انجام بدی. همه ی کاستیا رو بندازی گردنش و بگی ببینید نشد عاملش این بود.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۰۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
منظور از شکست آمریکا چیه دقیقا؟
دلار ؟؟؟؟؟
سکه؟؟؟؟
طلا؟؟؟؟
اتومبیل؟؟؟؟
و .............
ما که چیزی حس نمیکنیم، و یا شاید حس ما با شما فرق داره!!!
Iran (Islamic Republic of)
خدا رحم کرد
۲۳:۰۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
برجام نقطه مثبت نداشت بیرون رفتن آمریکا از برجام نقطه مثبت بود اشتباه تفسیر نکنین و درضمن دلخوشی هم برای مردم موجب غفلت مسؤلین از جهاد و تلاش میشه و بدتر از امروز میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
شما هم به مشکلات مردم بی اعتنای هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
ببخشید فشار حداثری دیکه باید چه جور تاثیر بزاره هر چند قسم اعظم این فشار حد اکثری متعلق به رانت خواران داخلی و مدیران نالایق و بی کفایت هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
این قیمت های ناحق بی عدالتی که به مردم در بازار جامعه فروخته می شود سوی مدیرت فساد سوداگری دلالی در همه چیزها تفسیر دولت مسولبن است نه تحریم مشکل داخل را حل کن جلوی جرج مرج را در بازار بگیر سوی مدیران بی ارزه زند بند با سوداگران را درست کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
آقای روحانی وعده جشن وسرورداده بودی....دلاربالای27000هزارتومان تورم بالای50درصدآیااین آمریکاست که شکست خورده ??????اگرفکرمی کنید که ساروکارماشه برنگشته اشتباه می کنیداینکه اروپائیها ویاسازمان ملل عنوان می کنندبه رسمیت نمی شناسند دروغ می گویند....آنهاهمچنان ازآمریکائیها تبعیت خواهندکردهمین که تا کنون تبعیت کرده اند.حتی چین وروسیه...
Iran (Islamic Republic of)
امین غ
۲۰:۵۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
تا دیروز که امریکا مدینه فاضله و کدخدا بود الان شد قلدر .ما رو باش با کیا شدیم ۸۰میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
خوبی مملکت ما اینه من با چهل و پنج سال سن و تجربه اینو میگم میشه اینده رو پیش بینی کرد من الان میدونم یک ماه دیگر بدبخت تر میشیم. مسولان خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
چوبین
۱۹:۵۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
یا ما درک نمیکنیم یا تفسیر شما با ما متفاوت است.

دلار 27000 تومان و کوچک شدن سفره مردم را پیروزی بدانیم یا سکه 13 میلیونی را.

اقتصاد ناکارآمد و رانتی را پیروزی بدانیم یا افزایش بیکاری را.

بازار سرمایه و دعوت از مردم را پیروزی بدانیم یا آب شدن سرمایه های مردم را.

اینکه سختی ها را تحمل میکنیم و اراده قوی داریم مربوط به شخصیت وجودی خودمان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
تنها دلیلی که اروپا در این مورد مخالف نظر آمریکاست اینه که فقط می خواد در ظاهر خودشو مستقل از آمریکا نشون بده وگرنه در عمل اروپا مثل برجام هیچ گام عملی به نفع ایران برخواهد داشت. سگ زرد برادر شغاله.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضى
۱۹:۲۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
اگر دلار كه دور و بر ٣٠ فزار تومان قدم ميزند به ٥٠ هزار توانم هم برسد بازهم دولت ما استوار ايستاده خواهدبود و با فرياد بيشتر خواهيگفت مرگ بر امريكا تا دلار برگردد به كمتر از هزار تومان در ان صورت دولت وقت فقط ميتواند يا انه ها و كمك هاى معيشتى را قطع كند حقوق ماهيانه و مستوى بازنشستگان كم نخواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
مخالفت اروپا با فعال شدن مکانیسم ماشه مثل موارد قبلی نمایشیه.مگه وقتی مخالف خروج آمریکا از برجام بودن کاری کردن. چون اولا اروپا سالهاست که سلاحی به ایران نفروخته و نخواهد فروخت. دوما اروپا می دونه که آمریکا کار خودش و می کنه. یه کاری کردن که ما اصل قضیه که رفع تحریم بود و فراموش کردیم و خوشحالیم از اینکه می تونیم مثلا سلاح بخریم و بفروشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
همه گرونیا و کره ۸هزاری و ................... تقصیر امریکاس!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
ایران و ایرانی زیر فشار دولت تو به زانو درامد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
پیروزی مردم وضع اقتصادی گرانی حرج مرج در بازار جلوی فساد اداری سوداگری سود جویان دلالها را بگیری مشکل از داخل است فساد از داخل جمع شود همه چیز حل میشود ارزش پول ملی جلوی بازار ارز خودرو مسکن اجناس که ناحق چند برابر ارزش کالا از سوی مدیرت زدبند جیب مردم را خالی دزدی چطور است همین بازار الان بانک مرکزی مکر مسول ارز پول سکه نیست چرا بازار را با همکاری خودش سود خودش رها کرده تا که بی عدالتی ما از ضربه فشار نا حق به مردم میآید که از آمریکا بدتر است مسولبن ورود کنید جلوی این حرج مرج را بگیرید بس کنید
Iran (Islamic Republic of)
خ_دزفولی
۱۸:۵۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
روز اول بهت گفتم که این کلیدها فایده ای ندارند.گفتی نه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
وای خدا مردیم از خنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
اقای روحانی عزیز و بزرگوار
امروز به دلیل بالارفتن قیمت طلا, به مکافات برای عروس خانم طلا خریدم. خدا را خوش می آید؟!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۴۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
بله اگه دولت دست از سر مردم و ایران ورداره و هش به این مردم فشار نیاره، ایران هرگز زیر بار فشار نمی ره، اگه دولت بذاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
پیروزی بزرگ چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟
هر چند ما با شناختی که از تو داریم میدونیم هر بار با این وعده ها بدبخت تر میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
چی شد آقای روحانی امروز یکشنبه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
از خبر خوشت چه خبر ؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
خبر خوبت کو پس .کم وعده تو خالی قبل از انتخابات به مردم ندادید.
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۷:۲۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
سلام
بیایید با مردم روراست باشید .
فشار گرانی وتورم ومشکلات رفاهی و اقتصادی و... که در اثر تحریم ها ایجاد شده به اعتراف خودتون.
اینها فقط برای طبقه مستضعف جامعه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
پیروزی که قول دادی کجا رفت
Iran (Islamic Republic of)
محجد
۱۷:۴۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
سکه شده ۱۳ تومان از این پیروزی بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
پیروزی برای خودشون بود که همه چیز رو بازهم گرون تر کنن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۱۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
ما آمریکا رو زیر پا خواهیم گذاشت.
آخرین اخبار