رعایت بهداشت فردی مهمترین راه برای پیشگیری از آنفلوآنزاست

مدیرگروه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا از تزریق واکسن مهمتر و ضروری‌تر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر حسین انصاری مدیرگروه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهارداشت: گروه‌های در معرض خطر افرادی هستند که در معرض خطر بالای مواجهه و یا ابتلا به آنفلوآنزا بوده و یا در صورت ابتلا به دلایل فیزیولوژیک و سطح ایمنی بدن ممکن است بیماری شدیدتری را تجربه کرده و در بیمارستان بستری شوند که شامل سالمندان، زنان باردار، کودکان بین ۶ ماه تا ۲ سال، مبتلایان به برخی بیماری‌های زمینه‌ای و کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی هستند.

او افزود: درباره اثر واکسن، شاخص اثربخشی به معنای میزان کاهش خطر در شرایط عادی حائز اهمیت است که طبق مطالعات شبکه اثر بخشی واکسن انفلوآنزا اثر بخشی برای این بیماری و موارد شبیه آن حداکثر ۶۰ درصد است که البته در گروه‌های مختلف جمعیتی و بسته به نوع ویروس این میزان تغییر می‌کند.

مدیر گروه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تاکید بر اینکه تزریق واکسن انفلوآنزا تاثیری در پیشگیری از کرونا ندارد، تصریح کرد: حتی اگر واکسن انفلوآنزا تزریق شود دستورهای بهداشتی شامل استفاده از ماسک، بهداشت فردی و شستشوی دست‌ها، فاصله گذاری اجتماعی و خودداری از حضور در تجمعات را باید بسیار جدی گیریم.

انصاری بیان کرد: گاهی استفاده صحیح از ماسک حتی از تزریق واکسن هم به دلیل ایجاد برخی عوارض و ایمن سازی ۶۰ درصدی بهتر است.

او  گفت: با توجه به اینکه نوع آنفلوآنزا بدلیل جهش نوع ویروس هر سال متفاوت از سال‌های قبل است بنابراین واکسن‌های باقی مانده از سال‌های قبل تاثیری در پیشگیری ندارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار