با گسترش آتش‌سوزی فصلی و عدم مهار آن، فرمان تخلیه اجباری برخی مناطق ایالت کالیفرنیای آمریکا صادر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، گسترش آتش‌سوزی فصلی و عدم مهار آن به دست آتش‌نشانان موجب شد تا فرمان تخلیه اجباری برخی مناطق در ایالت کالیفرنیای آمریکا صادر شود. بر اساس این فرمان، ساکنان شهر «سیلور» و «مینرال کینگ» در مرکز کالیفرنیا مجبور به تخلیه شهرشان شده‌اند.

پیش از این روز پنج‌شنبه دستور تخلیه برخی بخش‌های جنوب لس‌آنجلس نیز داده شده است.

طبق اعلام مقامات آتش‌نشانی آمریکا این آتش‌سوزی در اورگن و واشنگتن نیز دامنه‌دار بوده و تاکنون تنها ۳۴ درصد از آن مهار شده است. همچنین به دلیل شدت آتش‌سوزی پارک ملی «یوسمیتی» کالیفرنیا و ۱۲ پارک ایالتی دیگر به روی بازدیدکنندگان بسته شده است.

فرمانداران هرسه ایالتِ کالیفرنیا، اورگان و واشنگتن معتقدند آتش‌سوزی‌ها به دلیل گرم‌شدن زمین است.

«گوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا، در کنفرانس خبری هسته گذشته خود بر همین مسئله تاکید کرد و گفت: «واقعیت‌های بنیادین را نمی‌شود انکار کرد. هیچ‌چیز در مسیر درست پیش نمی‌رود.»

پیش از این نیز مدیر سازمان مدیریت شرایط اضطراری ایالت اورگن اعلام کرده بود: تاکنون دستکم ۱۰ نفر در آتش سوزی‌های گسترده ایالتی جان خود را از دست داده است و ۲۲ نفر مفقود شده اند که احتمال جان باختن آن‌ها زیاد است.

در اواسط ماه اوت، آتش سوزی گسترده‌ای در چندین ایالت آمریکا از جمله کالیفرنیا، اورگن، آیداهو، مونتانا و واشنگتن آغاز شد. این آتش‌سوزی‌های گسترده جنگلی باعث شد تیم‌های امداد برای نجات جان مردم در سواحل غربی این کشور وارد عمل شوند.

ده‌ها منزل مسکونی در شهر دیترویت که در قلب این آتش‌سوزی‌ها واقع شده است، به طور کامل سوخته و ساکنان این شهر آواره شده‌اند. بیش از ۲۰ هزار آتش نشان در ایالت کالیفرنیا در تلاش برای مهار زبانه‌های آتش در جنگل‌های این ایالت هستند. آتش سوزی در بخش‌های غربی آمریکا به شکلی بی سابقه ادامه دارد و زندگی ده‌ها میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار داده است. در حال حاضر حدود صد مورد آتش سوزی در غرب آمریکا در حال وقوع است که بخشی عمده‌ای از این آتش سوزی‌ها هنوز مهار نشده اند و در حال گسترش هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار