بیش از ۷ هکتار از مراتع خراسان شمالی در آتش سوخت

وقوع آتش‌سوزی ۷.۷ هکتار از مراتع شمال‌شرق استان خراسان شمالی در شهرستان‌های شیروان و فاروج را خاکستر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت :  حدود ۱.۲ هکتار از عرصه‌های مرتعی منطقه حفاظت شده گلیل، واقع در بخش سرحد شهرستان شیروان طعمه حریق شد در آتش سوخت.

مهدی اله پور گفت : بررسی‌ها مشخص کرد که این آتش سوزی به وسیله یکی از عشایر منطقه گلیل به صورت عمدی صورت گرفته است که وی شناسایی شده و در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.


بیشتر بخوانید 


فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی نیز از بروز آتش سوزی در سطح ۶.۵ هکتار از پهنه‌های طبیعی محدوده روستای چوکانلوی فاروج خبر داد و گفت: این حادثه آتش سوزی  با تلاش شبانه نیرو‌های حفاظتی منابع طبیعی فاروج و شیروان و نیرو‌های مردمی مهار شد.

سرهنگ موسی الرضا حیاتی  علت وقوع این آتش سوزی را نامعلوم دانست و افزود : این آتش سوزی سه ساعت به طول انجامید که کارشناسان منابع طبیعی در حال برآورد میزان خسارات وارده هستند.

منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی با ۱۸ هزار هکتار وسعت در شمال شهرستان شیروان و مرز بین ایران و ترکمنستان قرار دارد که دارای ذخیره گاه غنی و ارزشمند گیاهی و جانوری است.

این منطقه در ۸۵ کیلومتری شهر شیروان قرار دارد که با توجه به دارا بودن ویژگی‌های خاص طبیعی از جمله جنگل‌های انبوه ارس و گوناگونی پوشش گیاهی و نیز زیست خالص‌ترین قوچ اوریال، در ۲۷ تیرماه ۱۳۵۰ به عنوان منطقه حفاظت شده زیست محیطی اعلام شده است.

منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی دارای آب و هوایی عموما کوهستانی، با شیب‌های تند و دره‌های عمیق و صخره‌های مرتفع است، این منطقه قسمتی از رشته کوه‌های موسوم به کپه داغ را تشکیل می‌دهد و از مناظر زیبایی برخوردار است.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.