باقرزاده: رقابت‌های شمشیربازی سابر جوانان به پاییز سال بعد موکول شد

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: مسابقات سابر جوانان که قرار بود پاییز امسال برگزار شود لغو و به سال بعد موکول شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فضل الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی در حاشیه مراسم ستاد مبارزه با کرونا اظهار داشت: قبل از شیوع ویروس کرونا تیم ملی شمشیربازی سابر کشورمان حدود یک ماه در کشور لهستان حضور داشت. اگر ما می‌خواستیم در آن زمان تیم ملی را به ایران بیاوریم، دیگر پروازی به سمت لوکزامبورگ وجود نداشت که ملی پوشان کشورمان بتوانند به مسابقات جهانی اعزام شوند. تیم ملی شمشیربازی سابر کشورمان در مسابقات لوکزامبورگ موفق شد ۴ سهمیه المپیک ( ۳ سهیمه در بخش انفرادی و یک سهمیه در بخش تیمی ) به دست آورد.


بیشتر بخوانید


او افزود: بعد از آنکه ویروس کرونا در تمامی نقاط جهان شیوع یپدا کرد، کنفدراسیون آسیا و مقامات جهانی برگزاری هر گونه مسابقات شمشیربازی در سال ۲۰۲۰ را ممنوع اعلام کرد و حتی کنگره‌ها و همچنین انتخابات فدراسیون‌های آسیایی و جهانی هم به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد. به نظر من یکی از برنامه‌هایی که ۱۰۰ درصد برگزار خواهد شد، مسابقات زون قاره ها است که از ۲۰ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت برگزار می‌شود. ما در فدراسیون شمشمیربازی از بازیکنان تیم ملی غافل نیستیم و قرار است شمشیربازان کشورمان در مسابقات انتخابی تیم ملی شرکت کرده و از بین آن‌ها بهترین نفرات را به مسابقات زون آسیا اعزام می‌کنیم. همچنین به دنبال آن هستیم تا هر چه زودتر مجوز رسمی برپایی اردو‌های تیم ملی را از ستاد ملی مبارزه با کرونا بگیریم.

باقرزاده درباره مسابقات جام جهانی جوانان که قرار بود پاییز برگزار شود بیان داشت: همان طور که گفتم هر گونه برگزاری مسابقات در سال ۲۰۲۰ تعطیل است و به همین دلیل مسابقات سابر جوانان که قرار بود پاییز امسال برگزار شود تعطیل شد و به احتمال بسیار زیاد پاییز ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار