اهمیت تولید محتوای طرح کوچ در راستای صیانت از سلامت دانش آموزان

نشست کارگروه تولید محتوای سلامت و تندرستی طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی دانش آموزان) در اداره آموزش و پرورش عشایر فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدعلی زارعی رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش وپرورش استان فارس در نشست کارگروه تولید محتوای سلامت و تندرستی طرح کوچ، هدف از این نشست را صیانت از سلامت و به تصویب رساندن اهداف آن دانست و افزود: باید در همه دولت‌ها آموزش و پرورش و سلامت دانش آموزان در اولویت باشد.

او افزود: طرح کنترل وزن دانش آموزان یا همان کنترل چاقی که شامل تمام دانش آموزان می‌شود با مسئولیت مدیران مدارس توسط آموزگاران و دبیران غربالگری طبق دستورالعمل انجام می‌گیرد و پس از غربالگری فعالیت‌های مداخله‌ای را توسط مراقبین بهداشت و دبیران تربیت بدنی به عنوان مشاورین خواهیم داشت که در همین راستا از ظرفیت‌های برون بخشی از جمله دانشگاه علوم پزشکی استفاده خواهد شد.

زارعی در مورد تولید محتوای طرح کوچ توضیح داد: عو امل چاقی ریشه در تغذیه و بی‌تحرکی دانش آموزان دارد لذا پس از غربالگری مراقبین سلامت و دبیران تربیت بدنی با تولید محتوای تغذیه ای، نقش آن در جلوگیری از چاقی و تحرک بدنی وارد عمل خواهند شد.

او تصریح کرد: در برنامه‌ها مراقبین سلامت و دبیران تربیت بدنی با شیوه‌های اجرایی در جهت تغییر سبک زندگی در فرایند طرح کوچ پیش بینی شده اند.

این مقام مسوول در پایان نیز برای پیشبرد منطقی و هوشمندانه طرح کوچ بر اندیشه ورزی، نقد سازنده و علمی و ارائه راهکار‌های اجرایی در جلسات تاکید کرد.

در ادامه میرزایی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش عشایر نیز با اشاره به حدیث نبوی «نعمتان مجهولتان الصحه و الامان» گفت: دونعمت سلامتی و امنیت ناشناخته اند و تا زمانی که آن‌ها را از دست ندهیم قدرآن‌ها را نمی‌دانیم.

او با تقدیر از کار جهادی اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش که در این شرایط بحرانی توسط مراقبین سلامت انجام می‌گیرد، گفت: تولید محتوای سلامت و تندرستی و نظارت بر مدارس با برنامه‌ریزی منسجم راهی است که می‌توان با آن کیفیت بهداشتی مدارس را ارتقاء بخشید و این مهم در مدارس عشایری از اهمیت بیشتری برخوردار است.

میرزایی افزود: آموزش و پرورش عشایر فارس دارای ۲۳مدرسه متوسطه اول و دوم که ۲۱باب آن شبانه‌روزی است و ۵۳۰ باب مدرسه عادی با جمعیت ۱۲هزارنفر دانش آموز است که عدم دسترسی فرزندان عشایری به مدارس و سرویس روستا مرکزی، تلویزیون، اینترنت، گوشی و حتی نبود برق در مناطق عشایری از مشکلات بزرگ آنان است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش عشایر فارس اظهار داشت: مراقبان سلامت برای تامین اقلام بهداشتی و نظارت بر بهداشت عمومی خوابگاه‌ها، مدارس، سلف سرویس، سرویس‌های بهداشتی و حمام و فضا‌های دیگر برنامه ریزی و نظارت کافی داشته باشند.

حسنی کارشناس سلامت و تندرستی آموزش و پرورش عشایر فارس نیز در تشریح طرح کوچ یادآورشد: در بازه زمانی شروع تولید محتوا، مسائل بهداشتی حوزه سلامت، طراحی، تهیه و جمع بندی شده و از طریق نواحی چهارگانه شیراز در فضای مجازی با تشکیل گروه هایی، برای سرایداران، مراقبین، اولیا و دانش آموزان به تفکیک مقاطع و کارکنان، در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است که طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی دانش آموزان) با هدف مقابله با این پدیده، قرار است در بازه زمانی هفته تربیت بدنی تا هفته سلامت در مدارس سراسر کشور اجرا شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار