کشت کنجد و ماش در ۱۲ هکتار از اراضی کشاورزی هفتکل

مدیر کل جهاد کشاورزی هفتکل گفت: ۱۲ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت کنجد و ماش اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اسلام بهمنی نیا مدیر جهاد کشاورزی هفتکل گفت: ۱۲ هکتار از اراضی این شهرستان زیر به کشت کنجد و ماش اختصاص یافت که پیش بینی می شود به صورت متوسط در هر هکتار یکهزار و ۲۰۰ کیلوگرم کنجد برداشت شود.

او افزود: کشت کنجد در هفتکل بیشتر از روش آبیاری نوار تیپ استفاده می‌شود که میزان قابل توجهی از هدر رفت آب جلو گیری می‌کند همچنین از این محصول به عنوان یک دانه روغنی علاوه بر تنوع در کشت محصولات این شهرستان در تامین روغن خوراکی و کاربرد در قنادی‌ها، نانوایی‌ها و گیاه دارویی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بهمنی نیا توانایی تثبیت بیولوژیک نیتروژن، دوره کوتاه رشد، تولید علوفه خوش خوراک با قابلیت سیلو کردن و همچنین به عنوان کود سبز از مزیت‌های قابل توجه کشت ماش دانست و تصریح کرد: امسال ۸ هکتار از اراضی حاصلخیز کشاورزی هفتکل به زیر کشت تابستانه محصول ماش رفته که پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح حدود ۱۶ تن ماش تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی هفتکل ادامه داد: بیشترین میزان کشت در بخش مرکزی این شهرستان است که برداشت ماش در سطوح کم با دست و در سطوح زیاد به وسیله کمباین انجام می‌شود.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.