بولتون: شکست ترامپ در اجرای مکانیسم ماشه، تلاش‌های ضد ایرانی آمریکا را به باد داد

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا گفت ترامپ با ناکامی در بازگرداندن تحریم‌های ایران، تلاش‌های واشنگتن برای نابودی برنامه هسته‌ای تهران را تضعیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق دولت آمریکا تلاش دونالد ترامپ برای راه‌اندازی سازوکار بازگشت تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را ناموفق و ضربه زننده به کشورش ارزیابی کرد.

جان بولتون با درج پیام هشدارآمیز خود نسبت به مکانیسم ماشه به تاریخ ۲۶ اوت، در حساب توییتر خود آورد: تلاش ناکام دولت ترامپ در راه‌اندازی تحریم‌های ایران، به طرز طعنه آمیز و تاسف باری تلاش‌های آمریکا برای از بین بردن برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران را تضعیف می‌کند.

مشاور جنگ طلب سابق کاخ سفید در ماه اوت نسبت به اقدام دولت ترامپ برای توسل به مکانیسم ماشه هشدار داد و گفت ترامپ ادعا می‌کند آمریکا یکی از کشور‌های مشارکت کننده در برجام است، این کار یک عقبگرد محسوب می‌شود. این کار او تنها به بایدن کمک می‌کند که در صورت راهیابی به کاخ سفید، برجام را احیا کند.

وزیر خارجه آمریکا بامداد یکشنبه به وقت تهران در بیانیه‌ای با تکرار گزافه‌گویی‌های خود علیه کشورمان، ایران را بزرگترین تهدید برای منطقه خواند و مدعی شد: امروز، آمریکا از بازگشت تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران از جمله تحریم‌های تسلیحاتی، که پیش‌تر لغو شده بودند، استقبال می‌کند. مایک پمپئو مدعی شد: تحریم‌ها متعاقب فرآیند اسنپ‌بک (سازوکار بازگشت خودکار تحریم‌ها موسوم به مکانسیم ماشه) ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، بازگشته‌اند.

این ادعا خیلی زود با واکنش‌های گسترده متحدان اروپایی واشنگتن و نیز روسیه، چین و آلمان همراه شد. تمامی تقلا‌های ماه‌های اخیر دولت آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران در یک هدف خلاصه می‌شود: نابودی برجام تا پیش از انتخابات آمریکا.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار