چاقی و اضافه وزن دانش‌آموزان کرمانشاهی کنترل می شود

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : چاقی و اضافه وزن دانش‌آموزان کرمانشاهی در قالب طرح ملی کوچ با کمک وزارت بهداشت کنترل خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ماشاالله پروین معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه در خصوص اجرای طرح کوچ در استان کرمانشاه گفت : وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت بهداشت جهت کنترل چاقی و اضافه وزن بیش از ۱۴ میلیون دانش آموز سراسر کشور طرح کوچ را آماده و به ادارات کل استان‌ها ابلاغ کرده است.

او گفت : با کمک مربیان بهداشت و معلمان ورزش، قد و وزن دانش آموزان در ۳ مقطع تحصیلی اندازه‌گیری و در سامانه توده بدنی (BMI) ثبت خواهد شد که چاقی و اضافه‌وزن دانش‌آموزان پس از تأیید کارشناسان اعلام خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به عوامل تأثیر گذار در چاقی افزود: سبک زندگی با ۵۰ درصد بیشترین تأثیر و عوامل محیطی و وراثت با ۴۰ درصد و دسترسی نداشتن به خدمات بهداشتی با ۱۰ درصد در چاقی مؤثر هستند.

پروین ادامه داد: خیلی از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت و برخی سرطان‌ها و حتی بیماری کرونا ناشی از اضافه وزن و چاقی است.

او با اشاره به جمعیت بیش از ۳۵۰ هزار دانش آموز در استان کرمانشاه گفت: در یک پروسه ۶ ماهه با ارائه دستورالعمل و برنامه‌ریزی‌های کارشناسانه سعی در کاهش ۳ درصدی چاقی و اضافه‌وزن دانش‌آموزان داریم و در اسفند ماه قد و وزن دانش آموزان مجدداً اندازه گیری خواهد شد.

پروین ادامه داد: دانش آموزانی که موفق به کنترل وزرن و کاهش چاقی شوند مورد تقدیر مدرسه و اداره کل آموزش و پرورش قرار خواهند گرفت و با همکاری اداره محیط زیست یک درخت با نام آن‌ها غرس خواهد شد.

او گفت: تعدادی ترازو و قدسنج خریداری شده که در اختیار مدارس محروم قرار خواهد گرفت و سایر مدارس ملزم به خرید وسایل از بودجه مدرسه هستند.

پروین با اشاره به اهمیت اجرای طرح کوچ در مدارس استان کرمانشاه افزود: در خصوص اطلاع‌رسانی‌های لازم در مورد طرح کوچ به صورت هماهنگ و کشوری برنامه‌هایی از طریق صداوسیما پخش خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار