حجت الاسلام محامی گفت: باید بین سرشبکه‌ها قاچاق سوخت و انسان‌های نیازمندی که برای تامین معیشت خود دچار خطا و اشتباه شده‌اند تفاوت قائل شویم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی  نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در دیدار با رییس جدید عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به ویژگی‌های مختلف استان از جمله گستردگی، محرومیت، مرزهای گسترده آبی و خاکی، تمرکز دشمن برای ایجاد آشوب در این منطقه و در کشور، ورود مواد مخدر و مواردی از این دست که باعث سختی کار می‌شود، اظهارداشت: عاملی که فعالیت در این خطه را آسان و گوارا می‌کند وجود مردمی خوب است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: یکی از نشانه‌های خوب مردم سیستان و بلوچستان صبر و همراهی با نظام بوده با وجود این که به صدای آنها و دردهای‌شان توجه نشده است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان‌وبلوچستان با اشاره به نقش استان در تأمین امنیت کشور، گفت: تنوع قومی و مذهبی در استان به‌گونه‌ای است که از آن به‌عنوان پایتخت وحدت اسلامی یاد می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان سه نکته را به نیروهای انتظامی و عقیدتی که در استان مشغول به فعالیت هستند، متذکر شد و در نکته اول بر تقویت تقویت مسائل دینی و روحیه ایمان تاکید کرد و عنوان داشت: با توجه به وجود زمینه‌های آلودگی در استان، برای اینکه نیروها بتوانند خود را از این مسائل حفظ کنند نیازمند تقویت مسائل دینی و روحیه ایمان هستند.

حجت الاسلام و المسلمین محامی نکته دوم را رعایت اخلاق اسلامی و برخورد خوب با مردم مطرح کرد و افزود: اقتدار نظام و مهر و محبت باید همراه هم نشان داده شوند و هیچ کدام به تنهایی کافی نیستند.

امام‌جمعه زاهدان با ابراز تأسف نسبت به کم‌کاری‌ها در زمینه برقراری ارتباط با مردم، تاکید کرد: باید به نیروها آموزش داده شود در کنار حفظ و رعایت قانون برخورد خوبی با مردم داشته باشند.

رییس ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر سیستان‌وبلوچستان در تبیین نکته سوم،گفت: باید بین سرشبکه‌ها و انسان‌های نیازمندی که برای تأمین معیشت خود دچار خطا و اشتباه شده‌اند تفاوت قائل شویم.

حجت الاسلام و المسلمین محامی با اشاره به شیوه مواجهه صحیح با پدیده سوخت‌بری، تاکید کرد: باید تلاش کنیم راهی دیگر برای اشتغال و امرار معاش فراهم کنیم سپس این راه سوخت‌کشی را محکم ببندیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار