سراب ذهاب قادری یک الگو برای سایر روستا‌های کرمانشاه

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت : در روستای سراب ذهاب قادری پس از زلزله علاوه بر کار‌های عمرانی و زیرساختی به کار‌های فرهنگی هم توجه شده است و این اقدامات می‌تواند به عنوان یک الگو برای سایر روستا‌های استان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه به بررسی اقدامات انجام شده در "روستای سراب ذهاب قادری" سرپل ذهاب تحت عنوان "دهکده امید" پرداخت و گفت : اقدامات انجام شده در بخش‌های عمرانی، زیرساختی، ساختمانی و فرهنگی این روستا بسیار ارزشمند است .

او گفت : طبق تاکیدات استاندار کرمانشاه چند مدت گذشته از برنامه‌ها و طرح‌های اجرا شده در این روستا بازدید بعمل آمد و آنچه که مشاهده شد یک کار اجرایی و عمرانی بسیار دقیق و منظم بود .

او اقدامات انجام شده در این روستا در راستای کمک به توسعه پایدار را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: بعد از بازدیدی که صورت گرفت یک نگرانی‌هایی در خصوص چگونگی نگهداری از تجهیزات و تاسیسات ایجاد شده برای ادامه خدمات دهی مطلوب به مردم این روستا وجود داشت .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه ادامه داد: بعد از جریان زلزله خیلی از افراد مختلف برای کمک به بازسازی سرپل ذهاب به میدان آمدند .

مقام ارشد حوزه عمرانی استان با بیان اینکه در این روستا علاوه بر کار‌های عمرانی و زیرساختی به کار‌های فرهنگی نیز توجه شده است، ادامه داد: یک کتابخانه بسیار خوب و یک خانه روستا در روستای سراب ذهاب قادری احداث شده و کار‌ها با دقت خاصی مورد پیگیری قرار گرفته اند.

سالاری گفت: با همکاری دانشگاهیان اقداماتی برای احداث انرژی خورشیدی در این روستا در حال انجام است که اقدامی خوب و اثر گذار در راستای کمک به تولید انرژی است.

سالاری ادامه داد: اقدامات انجام شده در این روستا می‌تواند به عنوان یک الگو برای سایر روستا‌های استان باشد لذا دفتر روستایی استانداری موظف است که طی یک برنامه ریزی نسبت به اعزام دهیاران و اعضای شورای روستا‌ها برای بازدید از این روستا اقدام کند تا این افراد نوع و چگونگی اقدامات انجام شده را ببینند و بیشتر با کار‌های صورت گرفته در بحث تفکیک زباله آشنا شوند.

او بحث ارائه آموزش به روستائیان جهت مشارکت بیشتر در اجرای طرح‌ها و حفظ و نگهداری از تجهیزات ساخته شده را بسیار مهم و الزامی عنوان کرد و خواستار جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر اصولی و غیر فنی در روستای سراب ذهاب قادری شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان اینکه موضوع برنامه ریزی و ارائه آموزش به دهیاران به صورت مستمر باید در دستور کار دفتر روستایی استانداری باشد، افزود: اقدامات انجام شده در این روستا برای دهیاران علاوه بر اینکه می‌تواند به عنوان یک الگو مورد توجه قرار گیرد از سوی دیگر یک انگیزه جدی‌تر برای خود مردم این روستا است که بهتر و دقیق‌تر از تجهیزات و تاسیسات احداث شده در روستای خود نگهداری کنند و این کار می‌تواند به یک فرهنگ تبدیل شود.

او از دستگاه‌های ذی ربط خواست که هر چه سریعتر در قالب یک برنامه ریزی نسبت به نگهداری از تجهیزات و امکانات ایجاد شده در این روستا اقدام کنند.

او از دفتر روستایی استانداری نیز خواست تمامی اقدامات و برنامه‌ها را برای حفظ و نگهداری از این تجهیزات توسط دستگاه‌ها به صورت دقیق و مستمر مورد پیگیری قرار دهد.

سالاری گفت: به منظور تسریع در تکمیل اجرای برنامه‌ها در این روستا حدود ۳ میلیارد تومان اعتبار از محل ماده ۱۲ به بنیاد مسکن استان تخصیص خواهد یافت که این بنیاد موظف است هر چه سریعتر نسبت به اجرای برنامه‌های خود اقدام کند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار