حمایت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از طرح های فناورانه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : دانشگاه علوم پزشکی از طرح های فناورانه در راستای مقابله با کرونا حمایت می کند .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سی و ششمین نشست تخصصی و اجرایی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : فرارسیدن چهلمین سالگرد هشت سال دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای گرانقدر و ایثارگران غیور دوران جنگ تحمیلی را گرامی می داریم .

او گفت : تمام کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بویژه کادر بهداشتی درمانی دانشگاه با روحیه جهادی و با فداکاری و از خودگذشتگی در راستای مقابله با کروناویروس، اقدامات ارزشمندی انجام دادند .

مرادی افزود : یاد مدافعان سلامت استان که در راه حفظ سلامت مردم از جان خود گذشتند همواره زنده و ماندگار خواهد بود.

او افزود : به مناسبت هفته دفاع مقدس تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه و بسیج جامعه پزشکی در راستای اجرای برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد ۸ سال دفاع مقدس و اعزام کادر بهداشتی درمانی به مناطق محروم بسته شده است .

مرادی ادامه داد : برای اجرای بهتر این برنامه ها در استان معاونت های درمان، غذا و دارو و مدیریت توسعه و منابع دانشگاه در این زمینه همکاری لازم را با بسیج جامعه پزشکی خواهند داشت و امکانات و تجهیزات مورد نیاز در اختیار گروه های اعزامی قرار خواهد گرفت.

او افزود : پنج طرح بزرگ بهداشتی درمانی در راستای خدمات رسانی بهتر به مردم استان توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افتتاح می شود .

مرادی گفت : این طرح ها شامل سی تی اسکن شهرستان هرسین، سی تی اسکن بیمارستان امام رضا(ع)،بخش آی سی یو بیمارستان گلستان ، توسعه اورژانس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی و مرکز تشخیص و غربالگری سرطان کلینیک بوستان است.

او گفت : در بازدید دیروز ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ،از مرکز رشد دانشگاه ، مقرر شد ۵ میلیارد تومان اعتبار در خصوص کارآفرینی در حوزه سلامت و نوسازی و بازسازی سوله کارآفرینی سلامت استان کرمانشاه اختصاص یابد .

مرادی افزود : تعدادی از همکاران دانشگاه در بحث کارآفرینی در زمینه اقدامات مقابله با کرونا فعالیت های خوبی داشته اند. دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همواره از طرح های فناورانه حمایت می کند.

او افزود : بر این اساس طرح های ارایه شده در زمینه مقابله با کووید ۱۹ در جلسات دانشگاهی ستاد مدیریت کرونا مورد بررسی قرار می گیرد و درصورت کاربردی بودن دانشگاه حمایت کامل را در راستای تولید و اجرایی شدن این طرح ها آنها خواهد داشت.

مرادی ادامه داد : در حال حاضر در کشور از نظر تحقیقات و ارائه مقاله های پژوهشی پیشرفت های قابل توجهی داریم .

او افزود : باید شرایطی فراهم گردد که این کارهای پژوهشی عملی و کاربردی شده و در خدمت مردم و جامعه باشد و به کار آفرینی، ایجاد اشتغال و رشد و پیشرفت اقتصادی کشور منجر شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار