مهم‌ترین حوادث قزوین امروز یکم مهر سال ۹۹ را می‌توانید در بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه بیشترین تعداد جرائم فضای مجازی را برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی شهروندان تشکیل می‌دهد، گفت: بخش عمده این کلاهبرداری‌ها ناشی از رعایت نرکدن یک سری اصول توسط کاربران فضای مجازی و آگاهی نداشتن مردم از ضوابط خرید اینترنتی ایمن است.

سردار حاجیان اضافه کرد: در این زمینه پلیس قزوین برای پاسخگویی به نیاز‌های سایبری شهروندان مرکز فوریت‌های سایبری را در پلیس فتای استان راه اندازی کرده است که به صورت ۲۴ ساعته از طریق شماره تماس ۲۱۸۲۱۳۴۰ به کاربران خدمات می‌دهد.

او با اشاره به دریافت گزارش جرایم فضای مجازی، پاسخگویی سریع به نیاز‌های سایبری شهروندان گفت: ارائه آموزش و مشاوره به شهروندان در خصوص جلوگیری از به دام افتادن مجرمان سایبری و اقدام فوری در خصوص جرائم برداشت‌های غیرمجاز و کلاهبرداری‌های اینترنتی با استفاده از مسدود کردن حساب‌های مقصد با هماهنگی قضایی از طریق سامانه‌های مربوطه از اهداف راه اندازی پلیس قزوین در مقابله با جرائم سایبری است.

فرمانده انتظامی استان از شهروندان خواست: با ارتقاء سطح دانش استفاده از فضای مجازی و توجه اکید به هشدار‌های پلیس فتا از گرفتار شدن در دام کلاهبرداران اینترنتی با شیوه و شگرد‌های مختلف جلوگیری کنند.

دستگیری سارق خودرو در آوج

فرمانده انتظامی شهرستان آوج گفت: در پی کسب خبری مبنی بر سرقت یک دستگاه خودرو پراید در سطح حوزه استحفاظی، ماموران شناسایی سارق و یا سارقان احتمالی را در دستور کار قرار دادند.

سرهنگ شهرام منصوری افزود: ماموران گشت کلانتری ۱۱ حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودروی پراید سفید رنگ مشکوک و پس از استعلام مشخص شد خودرو سرقتی است.

او اضافه کرد:ماموران در یک عملیات غافلگیرانه خودروی مورد نظر را متوقف و راننده و سرنشین آن را دستگیر و تعدادی اموال سرقتی از قیبل تلفن همراه و تبلت، ترازو وسلاح سرد از آنان کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آوج با بیان اینکه متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند، ازشهروندان خواست:در صورت اطلاع از هرگونه جرائم موضوع را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

تشدید اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی دربوئین زهرا

فرمانده انتظامی بویین زهرا گفت: با هدف ارتقا کمی و کیفی نظم و امنیت و برخورد قانونی با مخلان آرامش شهروندان، تشدید طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

سرهنگ حسین رشیدتبار افزود: در این طرح، ۱۶ فروشنده مواد مخدر و معتاد دستگیر شدند و یک کیلو و ۷۵ گرم هروئین و یک کیلو و ۹۳۰ گرم تریاک و مقداری وجه نقد حاصل از فروش موادمخدر در محل اختفای متهمان کشف شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.