علی‌اکبری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نباید در گذشته باقی بمانیم/ مدیران رسانه ملی در اتاق فکر سیما تحول ایجاد کنند

تهیه‌کننده سریال «نفوذ» گفت: باید در اتاق فکر‌ سیما علاوه بر افراد باتجربه از جوانان خوش فکر هم استفاده شود.

محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ضرورت تغییر رویکرد رسانه ملی و واکنش به موقع به مسائل روز با تولید آثار نمایشی و سریال‌ گفت: مردم ما کمتر کتاب تاریخی مطالعه می‌کنند و رسالت سازمان صداوسیما پرداختن به تاریخ کشور است. پرداخت به رخداد‌های روز مانند دستگیری روح الله زم، از ضروریات فعالیت‌ رسانه ملی است. مردم باید بدانند پشت پرده اقدامات خرابکارانه این فرد، چه جنایات هولناک و دسیسه‌های پنهانی بوده است. مردم باید از نوع فعالیت این شبکه‌ها و باندهای خرابکار مطلع شوند و کار «سیما فیلم» و ساخت سریال در این حوزه بسیار ارزشمند است.

تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «نفوذ» تأکید کرد: به نظرم رسانه ملی جدای از اینکه اتفاقات روز، تاریخ معاصر و صدر اسلام را به نمایش بگذارد، باید در تولیدات خود آینده‌نگری و روشنگری هم داشته باشد. اکثر شبکه‌های تلویزیونی دنیا به خصوص آمریکا، در این مسیر حرکت می‌کنند تا جامعه را به سمتی خاص هدایت کنند. ما نباید در گذشته باقی بمانیم؛ اگر اینگونه عمل کنیم با ریزش مخاطب (جوان و نوجوان) مواجه می‌شویم. وقت آن است که مدیران رسانه ملی در اتاق فکر سیما تحول ایجاد و از جوانان خوش فکر استفاده کنند.

وی تصریح کرد: برخی افراد با تجربه در این اتاق فکر‌ها باید پالایش شوند؛ زیرا تجربه آن‌ها برای نسل جوان و نوجوان امروز کاربرد ندارد. این دوستان با شبکه‌های اجتماعی و کارکرد آن‌ آشنایی ندارند؛ پس چگونه می‌توانند برای نسل امروز برنامه‌ریزی کنند؟!

علی‌اکبری در پایان گفت: به عقیده من باید فکر‌های جدید، طرح‌ها و فیلمنامه‌های جدید را برای جذب مخاطب جوان تلویزیون ساخت. ما در این زمینه کم کاری می‌کنیم. نگاه مخاطب امروز به سمت آینده است و تمایل زیادی به گذشته ندارد. رسالت تلویزیون علاوه بر نمایش گذشته و ارائه درست وقایع تاریخی، نمایش آثاری است که برای جوان امروز راهگشا باشند. آثاری که جوان ما زندگی‌اش را بر آن پایه پیش ببرد و آینده را ترسیم کند. به طور مثال، باید در خصوص پزشکی هسته‌ای و دیگر مباحث استراتژیک آثاری بسازیم. باید دانش خود را در زمینه‌های مختلف به نمایش بگذاریم و برای مخاطب جوان الگوسازی کنیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
دقیقا درسته
آخرین اخبار