کوهپایه‌زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تهدید بحران کرونا را به فرصت تبدیل کنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در حال حاضر می‌توانیم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تهدید بحران کرونا را به یک فرصت تبدیل کنیم.

جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: همانطور که می دانید در حال حاضر وضعیت شهر تهران از نظر شیوع ویروس کرونا قرمز است و به همین دلیل باید رفت و آمد افراد کاملا کنترل شده و محدود شود.

او ادامه داد: هفته گذشته در ستاد ملی مقابله با کرونا درخواست کردیم تا شرایط را برای دانشجویان کمی راحت تر و سهولت بار کنند تا کمتر در معرض ویروس کرونا قرار بگیرند و دانشجویان پزشکی که نیاز به آموزش های بالینی و حضوری در مراکز درمانی ندارند  می توانند به صورت مجازی آموزش های لازم را دریافت کنند تا ترددها در سطح شهر کاهش یابد.

کوهپایه زاده بیان کرد: اگر ما بتوانیم در خوابگاه های دانشجویی و مسیرهای شلوغ شرایط را بهتر کنیم، دانشجویان کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا قرار می گیرند. در حال حاضر فاصله گذاری اجتماعی به خوبی در خوابگاه‌ها رعایت می‌شود و تنها از  ۴۰ درصد ظرفیت آن‌ها برای اسکان دانشجویان استفاده می‌کنیم. امیدوار هستیم که در روزهای کرونایی بتوانیم از فارغ التحصیلان رشته‌های پزشکی در عرصه سلامت جامعه کمک بگیریم تا کمبودهایمان در جهت تامین کادر درمانی جبران شود.

او گفت:پیش بینی می شود در فصل پاییز که دارای پیک بیماری های حاد تنفسی است، شرایط کمی سخت تر از سال های گذشته باشد.


بیشتر بخوانید


کوهپایه زاده تصریح کرد: در حال حاضر می‌توانیم از شرایط کرونایی که تهدید بزرگی برای نظام سلام جهان است فرصت سازی کنیم و با رعایت اصول بهداشتی فردی انتقال ویروس‌هایی مانند آنفلوانزا را کاهش دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار