نخستین گروه از پرندگان زمستان گذران به مازندران رسیدند

نخستین گروه از پرندگان مهاجر زمستان‌گذران وارد آببندان‌ها و تالاب‌های مازندران شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،کوروس ربیعی رییس اداره حیات وحش اداره‌کل محیط‌ زیست مازندران گفت: پایش میدان محیط بانان نشان می‌دهد که بیش از ۱۰ گروه از پرندگان مهاجر زمستان گذران با جمعیت بیش از ۱۰ هزار بالی در آببندان‌ها و  بویژه تالاب بین المللی میانکاله فرود آمدند تا فصل سرما را مهمان طبیعت غنی مازندران باشند.

او از آبچلیک، اردک کله سبز، کاکوتی، خوتکا و حواصیل به عنوان مهم‌ترین گروه پرندگان زمستان گذران یاد کرد که پس از سفری نسبتا طولانی خود را به مازندران رسانده اند.

ربیعی علت فرود آمدن این پرندگان در حاشیه تالاب بین المللی میانکاله و آببندان‌ها را ناشی از خشک بودن شالیزار‌ها دانست و افزود: با شروع باران پاییزی و غرقابی شدن شالیزار‌ها، پرندگان مهاجر هم برای تغذیه بهتر زیستگاهشان را از آببندان‌ها و تالاب‌ها به اراضی غرقابی گسترش خواهند داد.

بیشتر بخوانید:

رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران گفت:به دلیل وضعیت مناسب آب و هوایی و بارندگی کافی، آببندان‌ها و تالاب بین المللی میانکاله ذخیره غذایی بهتری نسبت به سنوات گذشته دارد و پیش بینی می‌شود امسال پرندگان بیشتری برای مدت طولانی‌تر مهمان زمستانی مازندران شوند.

او افزود: در روز‌های آینده با سرد شدن کم کم هوا، آمار مهاجرت پرندگان زمستان گذران به مازندران افزایش خواهد یافت و به طور طبیعی حفاظت از آن‌ها برای جلوگیری از شکار احتمالی بیشتر خواهد شد.

رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اعلام اینکه هیچ برنامه‌ای برای شکار امسال پیش‌بینی نشده است، گفت: هرگونه اقدام به شکار ورود به هر عرصه‌های تالابی، جنگل‌های شمال و مناطق آزاد استان ممنوع بوده و هیچ دستورالعملی برای شکار نداریم.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار