رئیس حوزه هنری در نشست خبری «فلسطین تنها نیست»:

عادی‌سازی روابط با یک رژیم اشغالگر غیرقابل بخشش است/ دوران «بزن در رو» تمام شد

دادمان گفت: تمام سازش‌کاران بدانند که عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی غیرقابل بخشش است.

 

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری مسابقه بین‌المللی کارتون، کاریکاتور و پوستر «فلسطین تنها نیست» با حضور مسعود شجاعی طباطبایی دبیر این رویداد و محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، در تالار سوره برگزار شد.

در ابتدا، محمد مهدی دادمان گفت: مسابقه بین‌المللی کارتون، کاریکاتور و پوستر «فلسطین تنها نیست»، بهانه‌ای است تا به همه کسانی که گمان می‌کنند می‌توانند با بازی‌های کودکانه سیاسی، آرمان‌های فلسطین را به فراموشی بسپارند، یادآوری کنیم دوران بزن در رو تمام شده است. اگر بخواهند بازی‌هایی را علیه فلسطین آغاز کنند، هنرمندان دنیا با زبان فرهنگ و ابزار هنر پاسخ آن‌ها را خواهند داد.

وی افزود: تمام سازش‌کاران بدانند که عادی سازی روابط با یک رژیم اشغالگر غیرقابل بخشش است. حوزه هنری در حال حاضر بانی برگزاری یک رویداد فرهنگی هنری است؛ برای آنکه با صدای بلند از اقصی نقاط جهان پیام «فلسطین تنها نیست» منعکس شود.

رئیس حوزه هنری تأکید کرد: از تمام هنرمندان آزاده جهان و دوستداران انسانیت دعوت می‌کنم، با زبان رسا و به شیوه هنری به این خیانت و جنایت اعتراض کنند.

در ادامه سید مسعود شجاعی طباطبایی دبیر رویداد «فلسطین تنها نیست» گفت: هر شخص می‌تواند ۵ اثر به دبیرخانه ما ارسال کند. توضیحات کامل درباره فرمت و اندازه آثار در سایت ایران کارتون اعلام شده است. ۱۵ آذر مهلت ارسال آثار، ۲۰ تا ۲۲ آذر داوری و ۳۰ آذر هم زمان مراسم اختتامیه خواهد بود.

وی درباره ترکیب داوری و جوایز این رویداد هنری اظهار کرد: داوران متشکل از هنرمندان ایرانی و خارجی هستند. معیار انتخاب داوران مشارکت آنها در رویدادهای قبلی کاریکاتور و کارتون ایران بوده است. ناجی بناجی از مراکش، سیلوارون منو از برزیل و چیبستت کاستانا از اندونزی داوران خارجی این مسابقه هستند. از آنجا که این مسابقه بین المللی است و جوایز باید مطابق با استانداردهای بین المللی باشند؛ لذا به ترتیب نفر اول ۲۰۰۰، نفر دوم ۱۵۰۰ و نفر سوم ۱۰۰۰ یورو دریافت خواهند کرد.

شجاعی درباره برگزاری مجازی یا فیزیکی این رویداد فرهنگی - هنری گفت: همانند جشنواره «ما کرونا را شکست می دهیم» به محض دریافت آثار، اثر، مشخصات هنرمند و ... در سایت ایران کارتون قرار می گیرد. مسابقه از همین ابتدا مجازی است؛ اما اگر شرایط کرونا اجازه دهد مراسم اختتامیه را حضوری برگزار می‌کنیم.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری همچنین در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه چرا اکثر جشنواره های حوزه هنری در رشته کاریکاتور است و به رشته‌های تجسمی دیگر کمتر پرداخته می‌شود، گفت: برخی رشته‌ها وجهه بین‌المللی دارند مثل کارتون و کاریکاتور. البته برای اولین بار است که رشته پوستر هم وارد یک جشنواره بین‌المللی شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.