ربانی درباره عملکرد ورزشکاران در لیگ دو و میدانی توضیحاتی را ارائه کرد.

محسن ربانی مربی دو و میدانی در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارزیابی اش از لیگ دو و میدانی اظهار کرد: رکورد‌ها گویای عملکرد دوندگان در لیگ دو و میدانی است و ورزشکاران در برخی از ماده‌ها خوب ظاهر شدند و بعضی از آن‌ها نیز رکوردهایشان ضعیف بود و دور از انتظار عمل کردند. خیلی از ورزشکاران شرایط تمرین کردن را ندارند و ارزیابی عملکرد دوندگان در چنین وضعیتی  عادلانه نیست.

ربانی درباره رکورد شکنی "مهسا میرزا طبیبی" در لیگ دو و میدانی و اینکه این ورزشکار می‌تواند سهمیه المپیک به دست آورد، گفت: میرزا طبیبی حدود ۵ سال قهرمان پرش با نیزه است و  چند روز پیش هم رکورد با ارزش ۴ متر را به ثبت رساند و به قهرمانی دست یافت. حد نصاب المپیک در ماده پرش با نیزه بالا و رسیدن به این رکورد دست نیافتنی و سخت است. البته میرزا طبیبی تلاش خود را می‌کند تا ورودی المپیک کسب کند و اگر این اتفاق رخ بدهد کار بزرگی در دو و میدانی کشورمان به خصوص در بخش بانوان صورت گرفته است. دو و میدانی قابل قیاس با سایر رشته‌های ورزشی نیست و کسب ورودی المپیک  سخت‌تر از حضور در جام جهانی فوتبال است.  

برای کسب سهمیه المپیک برنامه ریزی بلند مدت باید صورت بگیرد 

مربی دو و میدانی درباره راهکارش برای کسب سهمیه المپیک از سوی دوندگان بیان کرد:  ما در همه رشته‌های دو و میدانی پتانسیل قوی داریم و برنامه ریزی بلندمدت باید صورت بگیرد تا دوندگان ما سهمیه المپیک را بگیرند.  

او درباره عملکرد "ارشیا مقدسی" در لیگ دو و میدانی اظهار کرد: مقدسی ورزشکار نونهالی است که رکورد نوجوانان و جوانان را به ثبت رساند. مقدسی دونده مستعدی است و اگر او از سوی مسئولان دو و میدانی حمایت  شود به طور حتم پتانسیل جهانی شدن را دارد. ما تمرینات خود را در زمان تعطیلی ورزشگاه‌ها تعطیل نکردیم و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در حیاط خانه، بیابان و پارک فعالیت خود را انجام دادیم تا در مسابقات به نتیجه لازم دست یابیم.  

فعالیت پرتابگران در حیاط خانه امکان پذیر نیست 

ربانی درباره افت رکورد‌ها در لیگ دو و میدانی بیان کرد: ورزشکاران فضایی برای تمرین کردن نداشتند، چون باشگاه‌ها به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل بودند. همچنین  فعالیت برخی از ماده‌های دو و میدانی همانند پرتاب‌ها و پرش‌ها در حیاط خانه امکان پذیر نیست و ما از لحاظ فنی نمی‌توانیم عملکرد دوندگان را بررسی کنیم.  

مربی دو و میدانی در پایان گفت: من پیگیر تمرینات ورزشکاران هستم. همچنین  وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید به دو و میدانی بیشتر کمک کنند، چون هزینه‌های این رشته ورزشی سرسام آور است و همه دوندگان قادر به تامین این هزینه‌ها نیستند.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار