طرز تهیه فلفل شکم پر خوشمزه با پنیر

در این مطلب قصد داریم روش تهیه فلفل شکم پر را به شما عزیزان آموزش دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فلفل شکم پر یک غذای بسیار خوشمزه و هیجان انگیز است، اما تهیه آن کمی زمان بر خواهد بود. این غذا شباهت زیادی به دلمه فلفل دارد، اما در مواد اولیه تفاوت‌هایی با آن دارد و در نهایت طعم آن هم متفاوت خواهد بود. برای تهیه فلفل شکم پر از سس مارینارا استفاده می‌شود. سس مارینارا که در مواد اصلی یک فلفل شکم پر خوشمزه حتما از آن استفاده می‌شود یک سس بسیار خوش طعم است که از آن برای طعم‌دار کردن پیتزا، لازانیا و خیلی از غذا‌های دیگر استفاده می‌شود. این سس ریشه ایتالیایی دارد و یکی از خوشمزه‌ترین سس‌ها برای ایتالیایی‌ها به حساب می‌آید.

فلفل دلمه‌ای هم سرشار از ویتامین‌ها به خصوص ویتامین C است و می‌تواند بخش قابل توجهی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما را تهیه کند. فلفل شکم پر را می‌توانید با رنگ‌های مختلف فلفل دلمه‌ای تهیه کنید و از رنگارنگ بودن سفره خود لذت ببرید. در ادامه همراه باشید تا طرز تهیه فلفل شکم پر خوشمزه با پنیر اسرم را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه فلفل شکم پر خوشمزه

برنج یک دوم پیمانه
روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
هویج (رنده شده) یک هشتم پیمانه
کرفس یک هشتم پیمانه
فلفل دلمه‌ای شش عدد
گوشت چرخ کرده ۲۲۵ گرم
پیاز متوسط یک عدد
بیکن دودی ۱۰۰ گرم
سس مارینارا یک و نیم پیمانه
سرکه یک چهارم پیمانه
فلفل قرمز یک دوم قاشق چای‌خوری
پنیر اسرم یک سوم پیمانه
پنیر پارمسان پودری یک دوم پیمانه


بیشتر بخوانید:


طرز تهیه فلفل شکم پر خوشمزه با پنیر اسرم

برنج را در یک قابلمه ریخته و روی آن آب بریزید تا سطح برنج‌ها را بپوشاند. سپس مقداری نمک به دلخواه به برنج اضافه کنید و اجازه دهید تا خیس بخورد. پس از خیس خوردن برنج آن را روی گاز گذاشته و اجازه دهید تا بجوشد. هنگامی که برنج شما به اندازه کافی نرم شد آن را آبکش کنید. قبلا طرز تهیه کته ساده را آموزش دادیم که برای یاد گرفتن ترفند‌ها می‌توانید آن را مطالعه کنید.

فر را روی ۳۷۵ درجه فارنهایت (۱۹۰ درجه سانتی‌گراد) بگذارید و اجازه دهید که تمام محیط آن گرم و هم دما شود.

روغن زیتون را درون قابلمه‌ای بریزید و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید. هویج را رنده و کرفس را خرد کنید. سپس هویج رنده شده و کرفس خرد شده را آن اضافه کنید و آن‌ها را به مدت ۵ دقیقه با هم تفت دهید تا نرم شوند.

پیاز‌ها را خرد کنید. گوشت چرخ کرده را درون تابه‌ای بریزید و آن را با کمی روغن و پیاز خرد شده تفت دهید. سپس بیکن‌ها را هم به آن اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید. سس مارینار، سرکه و فلفل قرمز را به تابه اضافه کنید و اجازه دهید آن‌ها با هم حدود ۱۰ دقیقه بجوشند.

نصف پنیر پارمسان را با پنیر اسرم و برنج مخلوط کنید و آن‌ها را به آرامی هم بزنید. در نهایت آن را به ترکیب گوشت و بیکن مخلوط کنید.

سر فلفل دلمه‌ای‌ها را جدا کرده و دانه‌های داخل آن را خارج کنید. سپس آن‌ها را در سینی فر بچینید و درون آن‌ها را با مخلوط گوشت پر کنید. روی گوشت‌ها کمی پنیر پارمسان و روغن زیتون بریزید.

فلفل شکم پر را به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر قرار دهید و بعد از آن غذای خوشمزه شما آماده خواهد بود.

 

منبع:کتاب کاله

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار