سرعت بالای شیوع کرونا در شهرستان بن

طی دو هفته گذشته تعداد موارد ابتلا به کرونا ویروس در شهرستان بن استان چهارمحال و بختیاری سیر صعودی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به سرعت شیوع کرونا گفت: هم اکنون شهرستان بن در مقایسه با سایر شهرستان‌ها رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

او افزود: متاسفانه در شهریورماه ۹۹، بویژه هفته سوم و چهارم این ماه تعداد موارد ابتلا به کرونا در شهرستان بن سیر صعودی داشته و آمار مبتلایان نسبت به مردادماه رشد ۳.۵ برابری داشته است.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: با به صدا درآمدن زنگ هشدار و خطر در این شهرستان، در نشستی با حضور فرماندار، امام جمعه و جمعی از خادمین سلامت، پزشکان و مراقبین سلامت شهرستان بن ضمن تبادل نظر در این خصوص برای اطلاع رسانی بیشتر به مردم چاره اندیشی شد.

او ابراز امیدواری کرد، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم به زودی شاهد روند نزولی موارد ابتلا به بیماری منحوس کرونا در این شهرستان باشیم.

جزایری اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۳ بیمار با علائم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۵۵ بیمار با علائم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.

او افزود: در این مدت علاوه بر موارد سرپایی، تست ۱۵ مراجعه کننده بیمارستانی با علائم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.

جزایری اضافه کرد: هم اکنون ۱۷۴ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۱۲۸ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

او با ابراز تاسف از اینکه، طی شبانه روز گذشته یک مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش شده است، مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را ۲۴۱ نفر اعلام کرد.

جزایری تعداد بیماران با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد و تحت مراقبت در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان را ۳۵ نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.