لزوم جلوگیری از توسعه بی دلیل حریم شهر‌ها در آذربایجان شرقی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر جلوگیری از توسعه بی دلیل حریم شهر‌ها در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه زیربنایی استان گفت: توسعه حریم شهر‌ها باید با لحاظ تمامی شاخص‌های توسعه‌ای و همراه با اعطای کاربری‌های هدایت شده باشد.

او مشکلاتی، چون افزایش مهاجرت و حاشیه نشینی را نتیجه انفعال و بی‌برنامگی برخی مسئولان دانست و گفت: همه در قبال موضوعاتی همچون مهاجرت به شهر‌های بزرگ و توسعه بی رویه حاشیه نشینی، مسئول هستیم و باید با نگرش‌های جدید و قابل اجرا، برنامه‌های توسعه‌ای را پیش ببریم.

او با اشاره به رویکرد کشور‌های مختلف در مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز و جرم انگاری چنین اقداماتی گفت: دستگاه‌های خدمات رسان نیز باید هیچ خدماتی به افراد متخلف در ساخت و ساز‌های غیرمجاز ارائه نکنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر اهمیت اتخاذ تصمیمات مناسب برای واگذاری زمین و احداث مسکن مناسب برای افراد فاقد مسکن در جامعه تاکید کرد.

او افزایش تولید زمین در شهر‌ها و ایجاد بستر‌های مناسب برای رونق ساخت و ساز را از ضرورت‌های فعلی جامعه عنوان کرد و افزود:باید توان خرید مردم و افراد فاقد مسکن نیز در چنین تصمیماتی، مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار