پنتاگون بودجه پزشکی خود را صرف توسعه موتور جت کرد

وزارت دفاع آمریکا مبلغ تخصیص یافته به منظور تهیه تجهیزات پزشکی در بحبوحه شیوع کرونا را برای توسعه موتور جت و خرید یونیفرم هزینه کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد پنتاگون در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، تقریبا یک میلیارد دلار از بودجه‌ای را که برای تولید ماسک و لوازم پزشکی اختصاص یافته بود را برای تولید موتور‌های جت و یونیفرم استفاده کرده است.

کنگره آمریکا به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا قانون مراقبت در برابر این بیماری را تصویب کرد که به موجب آن هر نهاد بودجه‌ای جداگانه برای جلوگیری از شیوع بیماری دریافت کرد. این در حالی بود که پنتاگون به جای صرف این بودجه در بخش مورد نظر، آن را برای توسعه موتور جت و یونیفرم صرف کرده است.

وزارت دفاع آمریکا استدلال کرد که پنتاگون برای حمایت از صنعت دفاع که آن نیز برای این کشور حیاتی است نیاز به تعادل مالی دارد، اما توضیح نداد که چرا حداقل ۲ میلیون دلار از این بودجه برای خرید لباس‌های یونیفرم جدید ارتش آمریکا استفاده شده است.

توزیع مجدد بودجه بهداشت عمومی به نیرو‌های مسلح آمریکا در حالی اتفاق افتاد که مقامات بهداشتی آمریکا اظهار کردند پول بیشتری برای مبارزه با ویروس کرونا در این کشور مورد نیاز است.

به گفته رابرت ردفیلد، مدیر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، حداقل ۶ میلیارد دلار برای آماده سازی ایالات برای واکسیناسیون در سال آینده مورد نیاز بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار